کد خبر: ۱۰۴۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 31 May 2022

تابناک رضوی: فيلمی از یک کارگردان ایرانی، با بازی بازیگرانی از اردن و زهرا ابراهیمی از ایران، با تدوینی از هایده صفی یاری، اطلاعاتی که تاکنون از فیلم منتشر شده کمی بیش از اینها ست. داستان فیلم به قتل‌های زنجیره ای توسط سعید حنائي در حدود بیست سال قبل در مشهد اشاره دارد. قتل زنان فاسد، که این بار کارگردان تلاش کرده آنرا جهاد بخواند و حتی از گره زدن آن با حرم و ضریح امام مهربان و رئوف، حضرت ثامن الحجج ع هم فروگذار نکرده است. خودفروشی فرهنگی یک ایرانی تا این حد بی سابقه، مایه تاسف است.
تیرز عنکبوت مقدس، در یوتیوب موجود است. من تیزر را دیدم. تدوین تیرز حرفه ای بود. نماها واقعی و باورپذیر. تصاویری از زیارت حرم آقا امام رضا توسط بازیگر اردنی نقش حنائي، در تیرز بود که اگر جلوه ویژه نباشد جای تعجب دارد. حتی از نظر حقوقی شاید جای شکایت توسط آستان قدس رضوی به مجامع حقوقی داشته باشد. استفاده از تصاویر حرم مطهر بدون اذن و اجازه، آنهم برای چنین فیلم موهنی، به نظرم این حق را به آستان قدس رضوی می‌تواند بدهد که شکایت کند.
از دیدن همین تیزر هم دلم برای غربت آقای مهربانمان حضرت رضا علیه السلام گرفت...
ضمنا برخی جزئیات بسیار حرفه ای و باور پذیر حداقل در تیزر درآمده، مثلا لهجه ی حنائي کاملا مشهدی و آدرس‌هایی که می‌دهد دقیقا همان اسامی خیابان‌های مشهد با همان اسامی شهداست... مثلا خیابان شهید فهمیده... یعنی فیلمنامه نویس حتی در تخریب از کلمه شهید هم نگذشته، ضارب به روزنامه نگار نمی‌گوید جسد در خیابان فهمیده است بروید سراغش بلکه می‌گوید جسد در خیابان شهید فهمیده!!!!!؟
طبق تیزر فیلم، پلیس در این فیلم نقش منفی دارد... روحانی هم نقشی منفی...
جای یک پاسخ سینمایی نقطه زن خالی است... بیانیه و تحریم و... بجای خود ولی اینها فیلم نمی‌شود...
در فضای مجازی مطرح شده که یک ایرانی مقیم آلمان هم دعوت کرده از اصغرفرهادی، گفته بیا داستان قاتل معروف آلمانی که دخترش را بیش از بیست سال در خانه زندانی کرده و (عذرخواهم از مخاطب فرهیخته این متن) ، 3000 بار به او تجاوز کرده و هفت بار او حامله شده را بسازد. من هرچه پول بخواهد به او می‌دهم...
البته غرب مقدساتی ندارد که بخاطرش عصبانی شود... باید هوشمندانه پاسخ داد.
به نظر می‌رسد انفعال دیگر بس است، همانطور که مدتی است راهبرد تدافعی به تهاجمی در قِبَلِ تحرکات ایادی استکبار تغییر کرده، جهادگران عرصه رسانه هم باید عمق پرتاب محصولات نقطه زن خود را تا نیویورک و حیفا ارتقا دهند. و آخرین بقایای دژ پوسیده غرب را با محصولات رسانه ای خود به مخاطبان عالم گیر گفتمان انقلاب اسلامی بنمایانند.
تهاجم این فیلم به مفهوم عمیق و زلال زیارت امام هشتم، به روایت تیزر موجود، نشان واضحی از ترس اتحاد راهبردی و احتمالا موفق انقلاب اسلامی با عقبه ی سترگ تمدنی مفهوم زیارت و آقای ایران و جهان تشیع... حضرت امام رضا علیه السلام است.
ان شاء الله گوشه چشم عنایت خود حضرت ایشان، رهگشای دلهای آماده و زلال هنرمندان متعهد باشد تا به برکت این صله، بار دیگر، عطر رحمانی رضوی دلها گمراه را به جاده هدایت بخواند...
صلی الله علیک یا علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا

محمدهادی عرفان
مشهد مقدس
دهم خرداد 1401

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار