در دومین اجلاس دانجشویان شهر مریانج مطرح شد
کد خبر: ۱۰۴۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱ 26 May 2022

امام جمعه شهر مریانج گفت : نقش اصلی دانشجویان حرکت علمی شهر است و شخصیت بخشیدن و خودباوری روی شخصیت دانشجو بسیار اثرگذار است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از پایگاه خبری کتبه نیوز، حجت الاسلام یاسر مظاهری در دومین اجلاس دانشجویان شهر مریانج که در سازمان فنی وحرفه ای برگزار شد اظهار کرد:شخصیت بخشیدن و خودباوری روی شخصیت دانشجو بسیار اثرگذار است ،و شهر پویا در مسائل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی شهری است که دانشجویانش فعال و بیدار  باشند.

امام جمعه مریانج با بیان اینکه نقش اصلی دانشجویان حرکت علمی شهر است و حتی مطالبه گری در مرحله دوم جای دارد تاکید کرد: در این چند سال اخیر به دلیل مسائل مختلف با افت تحصیلی و توجه کم دانشجو به دانشگاه شده ایم و متاسفانه آمارها کاهش یافته است.

حجت الاسلام مظاهری بیان کرد: علم باید تاثیری در جامعه داشته باشد و این مجمع دانشجویان حاضر باید حرکت را مورد توجه قرار دهند و هم افزایی بیشتری داشته باشند تا به این جمع اضافه کنند.

 وی با بیان اینکه کاهش اقبال به دانشگاه به خاطر این است که پیوند بین عمل و علم اتفاق نیفتاده است گفت: تحصیل علم نباید مدرک گرایی باشد و قدرت علمی، سیاسی و اجتماعی با علم است.

رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی با هم اختلاف دارند

سرپرست پارک علم و فناوری همدان نیز با بیان اینکه رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی با هم اختلاف دارند اظهار کرد: در رشد بیشتر مسائل کمی اقتصادی مطرح است اما توسعه فراتر از آن بوده و باید نوآوری و فناوری را در آن در نظر گرفت.

 مجید کزازی با بیان اینکه تنها رشد اقتصادی موجب نجات بخش کشورها نیست گفت: برای رسیدن به اهداف باید به توسعه اندیشید و فناوری را وارد تولید کرد که در کنار آن رشد نیز حاصل می شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری کالای دانش بنیان را کالای رقابت پذیر می دانند که اشاره به نوآوری و فناوری دارد بیان کرد: اگر کالایی تولید شود و در بازار نتواند رقابت کند آن کالا محکوم به شکست است.

 سرپرست پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه اکوسیستم از دل حوزه علوم زیستی در آمده است که چند سال اخیر در حوزه های کارآفرینی و اجتماعی هم رسوخ کرده است ادامه داد: اکوسیستم در حقیقت تاثیرات عوامل در یک مجموعه است که در علوم زیستی خروجی تاثیراتی که این عوامل می‌گیرند یک کالاست که می‌تواند باعث پویایی یک طبیعت باشد.

 کزازی با اشاره به اینکه امروز در دنیای نوآوری اکوسیستم تعریف خاصی دارد و به زیست بوم نیز تعریف می‌شود عنوان کرد: اینکه چگونه عواملی دست به دست هم بدهند تا از این زیست بوم کالای رقابت پذیر بیرون آید مورد توجه است.

 وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها محل نشر علم و به مانند خورشیدی در زیست بوم هستند گفت: هر جا علم تولید شود حکم خورشید را دارد که عوامل دیگر از آن متاثر می شوند که خروجی آن فرهنگ خوب، ایثار و شهادت و در اقتصاد کالای قابل رقابت می‌شود.

 سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه زمانی دانشگاه‌ها آموزش محور بودند و نمی توانستند خورشید تابان در تولید محصول دانش بنیان باشند تصریح کرد: بعد دانشگاهها پژوهش‌محور شدند و تحقیق می کردند اما در کتابخانه ها پایان‌نامه‌ها خاک می‌خورد و الان هم همین طور است و این دانشگاه هم نمی‌تواند آن خورشید باشد.

 وی با اشاره به اینکه دانشگاهی می‌تواند خورشید تابان باشد که مسئله محور تحقیق کند و بازار محور ماموریت گرا باشد خاطرنشان کرد: دانشگاه های نسل سوم کارآفرین هستند و ما باید از کارآفرینی هم بگذریم و به ماموریت گرایی در دانشگاه ها برسیم.

*مسئولان نهایت همکاری را با دانشجویان داشته باشند

یاسر آرمند نیز با بیان اینکه مجمع دانشجویی مریانج به همت امام جمعه محترم و جمعی از دانشجویان تشکیل شده است اظهار کرد: حضور امروز دانشجویان و مسئولان در این جمع به این خاطر است که همفکری صورت گیرد و مسئولان نهایت همکاری را با دانشجویان با مراجعه به آن ها در روزهای آینده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما در این مجمع پیگیری کارهای مهم است و اطلاع رسانی به موقع آن هاست گفت: از تجربه فعالان فرهنگی و ورزشی نیز بهره‌مند خواهیم شد.

آرمند با بیان اینکه امیدوارم امام جمعه شهر مریانج در معرفی یک نماینده از این مجمع در شورای فرهنگی شهر با توجه به قولی که دادند نهایت همکاری را داشته باشند عنوان کرد: از شورای شهر و شهرداری انتظار داریم بودجه فرهنگی برای پیشبرد اهداف مجموعه اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه با تشکیل مجمع کارگروه فرهنگی اجتماعی فضای مجازی، کارگروه مذهبی و سیاسی، کارگروه اقتصاد، کارگروه عمران و صنعت، کارگروه ورزش و جوانان و کارگروه علمی پژوهشی تشکیل شده است گفت: تعدادی دانشجو  به فراخور رشته‌ و علاقه‌ای که دارند در کارگروه‌ها ثبت‌نام کردند تا هر کدام از گوشه ای از کار شهر برعهده گیرند.

آرمند بیان کرد: فضاهای موجود در شهر مانند ورزشگاه شهید حاجی بابایی، سازمان فنی و حرفه‌ای و سالن کتابخانه نه تنها برای مجمع بلکه برای فعالیت‌های جوانان در هر قشری قرار گیرد و در اختیار اعضای شهر مریانج نیز باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار