سرپرست معاونت سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: طرح ارتقاء سواد حرکتی در ۳۰ درصد مدارس پسرانه و دخترانه شهری استان اجرا شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳ 09 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست معاونت سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش این استان در آیین اختتامیه این طرح در دبستان شهید علیپور یاسوج، گفت: شیوع بیماری کرونا منجر به اضافه وزن و چاقی دانش آموزان شده که اجرای طرح ارتقای سطح سواد حرکتی دانش آموزان راهکاری برای مقابله با این معضل است.

محمد جمالی با اشاره به اینکه بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز در طرح ارتقای سواد حرکتی شرکت کردند، افزود: این طرح با هدف ترغیب و تشویق دانش آموزان و خانواده‌ها به ورزش در ۳۰ درصد مدارس پسرانه و دخترانه شهری دوره ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

و‌ی گفت: این طرح همزمان با هفته تربیت بدنی از آبان ماه پارسال آغاز تا پایان اسفند ماه ادامه داشت. 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین گفت: سنجش وضعیت حرکتی و توسعه ویژگی‌های جسمانی دانش آموزان و افزایش سرانه فعالیت‌های بدنی دانش آموزان و اولیا از مهمترین فعالیت‌های اجرایی این طرح توسط مربیان تربیت بدنی مدارس بود.

سید قدرت موسوی ارشد افزود: تقویت مهارت‌های بدنی، افزایش تعادل در حرکات با تکیه بر ورزش‌های ساده و نشاط آور مثل بازی لی لی زدن توپ به دیوار حلقه و طناب زنی از دیگر اهداف این طرح بود.

در این آیین از دانش آموزانی که با فعالیت‌های ورزشی موفق به کاهش وزن چشمگیر شده بودند، تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار