مدیر اجرایی اتحادیه بارفروشان کرمانشاه معتقد است، قیمت نوبرانه‌های بهار تا ۱۰ روز آینده می‌ریزد.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ 24 April 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  ایسنا، مازیار کیانی، با اشاره به قیمت نوبرانه‌ها در بازار کرمانشاه، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو توت فرنگی از ۵۰ تا ۹۰ هزار تومان، هر کیلو گوجه سبز ۲۰ تا ۱۱۰ هزار تومان و هر کیلو چغاله بادام ۲۰ تا ۷۰ هزار تومان است.

وی دلیل این اختلاف قیمت بالا را کیفیت این محصولات دانست و افزود: برای مثال چغاله ۲۰ هزار تومانی درشت و سفت است، اما چغاله ۷۰ هزار تومانی ریز است و از زنجان می‌آید و یا گوجه سبز ارزان قیمت ریز و بی کیفیت و گوجه سبز ۱۱۰ هزار تومانی درشت و ترش است.

مدیر اجرایی اتحادیه بارفروشان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای توت فرنگی هم این تفاوت قیمت مربوط به ساعات مختلف روز است، چون کیفیت توت فرنگی با بالا آمدن آفتاب کم می‌شود و قیمت این محصول حتی از سه صبح تا چهار صبح نیز تغییر می‌کند.

کیانی اضافه کرد: این قیمت‌ها مربوط به میدان بار است و با ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی با بیان اینکه با وجود این قیمت بالا باز هم مردم خرید نوبرانه‌ها را انجام می‌دهند، گفت: اگر فروش نبود نوبرانه‌ها در میدان بار می‌ماند، در حالیکه هم اکنون وضعیت به این شکل نیست.

مدیر اجرایی اتحادیه بارفروشان کرمانشاه پیش‌بینی کرد ظرف ۱۰ روز آینده قیمت نوبرانه‌ها در بازار به میزان قابل توجهی کم شود.

کیانی درباره سایر نوبرانه‌ها مانند زردآلو، گیلاس و... نیز خاطرنشان کرد:این میوه‌ها نیز ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده به بازار خواهند آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار