تازه های پلیسی
کشف محموله 5 میلیاردی پتوی قاچاق/حکم اعدام برای مواد فروشانی که به دختر 16 ساله تجاوز کردند و او را کشتند/رد رشوه 104 میلیونی مأموران انتظامی فارس/دستگیری اعضای شرکت هرمی در فراشبند/دستگیری سارقان مسلح منازل در شیراز/جمع آوری معتادان پرخطر و خرده فروشان در شیراز و استهبان
کد خبر: ۱۰۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 01 October 2015
کشف محموله 5 میلیاردی پتوی قاچاق
فرمانده انتظامي شهرستان "ممسني" استان فارس گفت: مأموران اين فرماندهي با توقيف دو دستگاه تريلر، كالاي قاچاق به ارزش ريالي پنج ميليارد و 260 ميليون ريال كشف كردند.

سرهنگ "محمد عبادي نژاد" گفت: مأموران مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي شهرستان در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا و هنگام گشت زني در محور "ممسني- رستم" به دو دستگاه تريلر مظنون و آن ها را متوقف كردند.

وي ادامه داد: مأموران در بررسي هاي انجام شده دريافتند كه اين خودرو ها حامل 15 هزار و 581 تخته پتوي قاچاق هستند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه در اين خصوص رانندگان خودروها دستگير و به مرجع قضائي تحويل داده شدند، تصريح كرد: ارزش ريالي اين محموله قاچاق بالغ بر پنج ميليارد و 260 ميليون ريال برآورد شده است.

حکم اعدام برای مواد فروشانی که به دختر 16 ساله تجاوز کردند و او را کشتند
دو فروشنده مواد مخدر، که دختری نوجوان را اغفال کرده و بعد از تعرض به قتل رسانده بودند، به مرگ محکوم شدند. رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که خانواده دختری ١۶ساله به نام پروانه به پلیس آگاهی استان فارس مراجعه کردند و گفتند فرزندشان گم ‌شده است.

آنها توضیح دادند پروانه روز حادثه برای تفریح همراه دوستانش از خانه خارج شد اما پس از آن دیگر خبری از او نشد و نمی‌دانند چه اتفاقی برای پروانه رخ داده است.

کارآگاهان ابتدا به تحقیق از دوستان دختر نوجوان پرداختند اما آنها اطلاعی از سرنوشت پروانه نداشتند و گفتند روز حادثه اصلا او را ندیدند.

به‌این‌ترتیب با توجه به سن این دختر، فرضیه فرار از خانه مطرح شد اما پرس‌وجو از اعضای خانواده و تحقیقات ویژه، پلیس را به این نتیجه رساند که این دختر انگیزه و دلیلی برای ترک منزل نداشت.

با ادامه تحقیقات مشخص شد که این دختر توسط جوانی اغفال شده است.با دستگیری جوان،وی به تجاوز و قتل دختر نوجوان به همراه دوستش اعتراف کرد.

رد رشوه 104 میلیونی مأموران انتظامی فارس
رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: مأموران انتظامي اين استان رشوه 104 ميليون و 100 هزار ريالي را رد و مراتب را ضميمه پرونده كردند.

سرهنگ رضا صادقي گفت: گشت خودروي مأموران يگان امداد شهرستان شيراز هنگام گشت زني در يكي از خيابان ها به يك نفر عابر پياده مظنون كه در بازرسي بدني از وي مقدار تقريبي ۸۰  گرم هروئین كشف مي كنند.

وي ادامه داد: متهم جهت رهایی از چنگال قانون مبلغ 100 ميليون ريال وجه نقد به عنوان رشوه به ماموران پیشنهاد مي دهد كه مأموران ضمن رد آن، مراتب را صورتجلسه و متهم را به كلانتري انتقال مي دهند.

رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: مأموران انتظامي بخش "جويم" شهرستان لارستان نيز يك دستگاه خودرو پژو 405 را متوقف و در بازرسي از آن 794 ثوب انواع پوشاك قاچاق كشف و راننده و سرنشيبن خودرو را دستگير كردند.

سرهنگ صادقي افزود: متهمان جهت رهايي از قانون مبلغ چهار ميليون و 100 هزار ريال وجه نقد به عنوان رشوه پيشنهاد دادند كه مأموران صحيح العمل با رد آن، مراتب را صورتجلسه كردند.

وي با تقدير و تشكر از ماموران متعهد و وظيفه شناس گفت: شهروندان هر گونه تقدير، پيشنهاد و انتقاد از عملکرد مأموران پليس را با شماره تلفن 197 در ميان بگذارند.

دستگیری اعضای شرکت هرمی در فراشبند

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند استان فارس از دستگیری هشت عضو یک شرکت هرمی تحت عنوان "سیمرغ" در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"علی رزمجوئی" گفت : در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت و عضو گیری افرادی در قالب یک شرکت هرمی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، با ورود به محل فعالیت و مخفیگاه این شرکت هرمی، 8 عضو این شرکت کلاهبردار را که با نام "سیمرغ" فعالیت می کردند، دستگیر کردند.

سرهنگ رزمجوئی افزود: در بازرسی های انجام شده از مخفیگاه این افراد 9 عدد گوشی تلفن همراه، یك دستگاه كیس كامپیوتر و تعدادی فرم بیو گرافی برای اغفال جوانان جهت عضو شدن در این شرکت کشف شد.

وی در خصوص نحوه فعالیت این شرکت گفت: اعضای این شرکت هرمی یك نفر زن و 7 نفر مرد بودند كه با ترفند های مختلف و با راه اندازی غیر قانونی شبكه بازار یابی سیمرغ به بهانه ایجاد اشتغال برای جوانان و به طمع انداختن افراد از نقاط مختلف کشور اقدام به عضوگیری می کردند.

رزمجوئی گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس امنیت و در بازجویی های به عمل آمده به جرم خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند در پایان به فعالیت شرکت های هرمی با عناوین مختلف اشاره و خاطر نشان کرد: افراد در این سیستم‌ به طمع پول‌دار شدن وارد شبکه می‌شوند كه به شهروندان توصیه می شود فریب افراد سودجو و فرصت طلب را نخورده و فعالیت های اقتصادی خود را با شركت های معتبر انجام دهند.

دستگیری سارقان مسلح منازل در شیراز
فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری 2 سارق مسلح منازل در شیراز خبر داد.

سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی در جمع خبرنگاران گفت: این سارقان در حاشیه شهر شیراز فعالیت داشتند. این 2 سارق مسلح با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی و در یک عملیات غافلگیری دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه از سارقان 2 قبضه اسلحه جنگی، یک سلاح ساچمه‌زنی، سه خشاب تیر، 90 تیر فشنگ، 2 نارنجک و چند دست لباس نظامی کشف شده است، خاطرنشان کرد: 2 سارق یاد شده برای تکمیل تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.

گودرزی از سابقه‌دار بودن یکی از سارقان گفت و اضافه کرد: این فرد 6 سال قبل برادرش را در یک درگیری خانوادگی به قتل رسانده بود. تجاوز به عنف و زورگیری از اتهامات این 2 سارق است که در مدت فعالیت‌های مجرمانه مرتکب شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به دستگری فردی به نام "آرش" گفت: این فرد به‌عنوان خواستگار اقدام به جمع‌آوری عکس‌های شخصی یک خانواده کرده و بعداز تهدید خانواده یاد شده به انتشار عکس‌ها در فضای مجازی، آنان را مجبور به پرداخت مبالغی سنگین کرده است.

گودرزی اضافه کرد: این فرد با تلاش ماموران پلیس، در مغازه تعویض روغنی، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد. پس از بررسی‌ها مشخص شد که او در محوطه زیرزمین مغازه‌اش، اقدام به پرکردن قوطی‌های روغن از روغن سوخته و پلمب و فروش آنها با استفاده از مارک‌های معتبر کرده است. در بازرسی از منزل این فرد نیز دو قبضه سلاح گرم و 2 جلد شناسنامه جعلی کشف شده است.

جمع آوری معتادان پرخطر و خرده فروشان در شیراز و استهبان
طرح جمع آوری معتادان پرخطر در شیراز اجرا شد .

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری هشت معتاد پر خطر در شیراز خبر داد.

این طرح برای افزایش ضریب امنیت شهروندان و کاهش آمار سرقت اجرا شده است.

سرهنگ یوسف ملک زاده گفت: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی تعدادی از منازل خرده فروشان مواد مخدر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی نسبت به بازرسی از این مکان ها اقدام کردند.

وی تصریح کرد: در این راستا هشت نفر معتاد دستگیر و در بازرسی از محل حضور این افراد 60 گرم تریاک، یک گرم شیره تریاک و دو دستگاه ترازوی توزین کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی و تشکیل پرونده به کلانتری انتقال داده شدند.
***********
فرمانده انتظامي شهرستان "استهبان" استان فارس از اجراي طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و پاكسازي نقاط آلوده و جرم خیز و دستگيري 20 نفر توزیع کننده مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ "داوود امجدی" گفت: با توجه به شروع فصل بازگشايي مدارس در جهت بالا بردن ضریب امنیت و آرامش در جامعه، اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دستور کار مأموران انتظامي قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران با هماهنگي مقام قضائي از تعدادي منزل، پارکها و تفرجگاهها بازرسي و مقاديري انواع مواد مخدر کشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان "استهبان" استان فارس خاطر نشان کرد: در نتيجه اجراي اين طرح 20 نفر توزيع كننده مواد مخدر دستگير و مقادیری انواع مواد مخدر از نوع هروئين، حشیش،ترياك، سوخته تریاک و چند عدد ترازوی توزین كشف و در اين زمينه یک دستگاه خودرو و چند دستگاه موتور سيکلت توقيف شد.

امجدی افزود: طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و پاكسازي نقاط آلوده و جرم خيز در سطح شهرستان با جديت ادامه خواهد داشت و شهروندان در صورت مشاهده موارد مشكوك مراتب را به پليس 110 اطلاع دهند.

تهدید به انتشار عکس خصوصی توسط خواستگار قلابی
با تلاش ماموران انتظامي فارس اين فرد در يك مغازه تعويض روغني بازداشت و به مرجع قضائي تحويل داده شد.

فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به دستگیري فردي به نام "آرش" گفت: اين فرد در قالب خواستگار و پس از جمع آوري عكس هاي شخصي خانواده مورد نظر، آنها را تهديد به انتشار تصاوير در فضاي مجازي و مجبور به پرداخت مبلغ سنگيني كرده بود.

سردار گودرزي ادامه داد: پس از تلاش ماموران انتظامي فارس اين فرد در يك مغازه تعويض روغني دستگير و به مرجع قضائي تحويل داده شد.
 
وي اضافه كرد: اين فرد در زير زمين محل كار خود اقدام به پر كردن قوطي ها از روغن هاي سوخته كرده و پس از پلمپ كردن آنها را با مارك هاي معتبر به فروش مي رسانده است.

وي افزود: در بازرسي از منزل اين فرد نيز دو قبضه سلاح گرم و دو جلد شناسنامه جعلي كشف شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار