مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: بیش از ۷۰۰ نفر در بخش‌های مختلف یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی موفق به کسب رتبه برتر شدند.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ 17 April 2022
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: بیش از ۷۰۰ نفر در بخش‌های مختلف یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی موفق به کسب رتبه برتر شدند. 

به گزارش تابناک همدان، عاطفه زارعی ظهر امروز در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که با حضور بخش از اعضای کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و مسؤولان ارشد استان همدان برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته نیز به مدد و لطف الهی و عنایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، توفیق پیدا کردیم تا یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را با قدرت و قوت تمام در دارالمومنین و دارلمجاهدین همدان برگزار کنیم. 

وی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی هر سال با جلال و شکوه تمام که به برکت حضرت ثامن الائمه (ع) در کشور و به تبع آن در استان همدان برگزار می‌شود، مهمترین رویداد کتابخوانی در کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: هر سال تکرار این اتفاق، رویداد خجسته‌ای است که در سپهر فرهنگی و دینی ایران زمین می‌درخشد و مردم به عشق و ارادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در آن شرکت می‌کنند. 

وی با تأکید بر اینکه کتاب، امین کلام خدا و پیام مردان الهی است که همواره این گنجینه بزرگ معنوی را برای بشریت نگاه داشته است ادامه داد: همین مسأله باعث شده که بزرگترین رویداد فرهنگی و کتابخوانی مزین به نام امام رضا (ع) هر سال با قدرت و قوت بیشتری برگزار شد و در این میان استان همدان همچون نگینی ارزشمند در ایران اسلامی در این رویداد بزرگ بدرخشد. 

زارعی تصریح کرد: امسال بیش از ۷۰۰ نفر در سه رده سنی خردسال و کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال از استان همدان در این جشنواره به عنوان برگزیده انتخاب شدند که از این تعداد ۹ منتخب ملی، ۶۹۲ نفر منتخب انفرادی و ۱۷ برنده خانوادگی هستند.

وی با اشاره به اینکه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، فرق اساسی با دوره‌های گذشته داشت خاطرنشان کرد: به یمن تلاقی دو نیمه شعبان در یک سال و به برکت میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت، ولی عصر (عج) بخش ویژه جشنواره به حضرت قائم (عج) اختصاص یافت که امیدواریم این اقدام مورد قبول درگاه احدیت واقع شده و گامی موثر در راه شناخت امام عصر (عج) که وظیفه هر انسان مسلمان است، محسوب شود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: بی شک اگر لطف و توجه حضرت بقیه الله (عج) نبود، این جشنواره مورد استقبال کوچک و بزرگ، مرد و زن، شهری و روستایی قرار نمی‌گرفت و کتابخانه‌های عمومی افتخار این را دارند که در دورترین نقاط استان نیز امکان خدمت رسانی به مردم شریف و مومن این خطه را داشته باشند و گا‌ها به عنوان تنها مرکز فرهنگی، ملجأ و پناهی باشند برای مردم شریف و فرهنگ دوست استان همدان.

وی خاطرنشان کرد: از میان بیش از ۳۶ هزار شرکت کننده، ۲۰ هزار و ۳۳۹ نفر ر در بخش بزرگسال و جوان، ۴ هزار و ۵۳۰ نفر در بخش نوجوان و ۱۱ هزار و ۹۷۱ نفر کودک و خردسال شرکت کردند که از این میان ۱۸ هزار و ۱۷۳ نفر را آقایان و ۱۸ هزار و ۶۶۷ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند. 

زارعی با بیان اینکه این رویداد بزرگ کتابخوانی، بخش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که از نقاط بارز آن محسوب می‌شود گفت: افراد علاوه بر شرکت در مسابقات چهار گزینه‌ای می‌توانند برداشت خود را از منابعی که هر ساله در این راستا معرفی می‌شود، به اشکال مختلف ارائه دهند و بستر این اتفاق برای رده‌های سنی مختلف فراهم شده است.

وی اظهار کرد: در بخش نقاشی ۱۱ هزار و ۷۰ نفر، در بخش چهارگزینه‌ای ۱۸ هزار و ۲۶۸ نفر، در بخش پویش ۴ هزار و ۱۹۰ نفر، در بخش چاپ و انتشار منابع برتر ۵۴ نفر، در بخش پویش امام زمانی ۸۹ نفر، در بخش داستانک یک هزار و ۱۸۳ نفر، در بخش شعر سرایی ۵۹۳ نفر، در بخش قصه گویی ۸۰۹ نفر، در بخش مروجان رضوی ۲۶۱ نفر و در بخش تولید آثار هنری ۳۲۳ شرکت کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار