مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز به طرح های پیشنهادی حوزه محیط زیست مصوبه سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح ها هفت میلیارد تومان اعتبار ملی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ 13 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی با بیان اینکه حفاظت محیط زیست استان با همکاری سایر دستگاه های اجرایی نسبت به انجام توافقات به عمل آمده در راستای اجرای مصوبات اقدام خواهد کرد، گفت: برخی از مصوبات در قالب طرح های باقی مانده از سال ۱۴۰۰ هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح های سفر در قالب ۶ بند مصوب شده، اظهار داشت: برای ارتقا و تجهیز ایستگاه های سنجش آلودگی هوا و آب استان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ ۲ میلیارد تومان مصوب شد که هزینه ۸۰۰ میلیون تومان آن در سال ۱۴۰۰ و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن نیز در سال ۱۴۰۱ است.

وی گفت: همچنین یک میلیارد تومان برای پایش اپتیکی مناطق تحت مدیریت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یافته که ۵۰۰ میلیون تومان آن برای سال گذشته و ۵۰۰ میلیون تومان آن برای سال جاری می باشد.

حکیمی با بیان اینکه یک میلیارد تومان نیز برای کنترل و پایش بیماری های حیات وحش استان توسط سازمان برنامه و بودجه در سال جاری اختصاص یافته است ، تصریح کرد: در سفر استانی رئیس جمهور مقرر شد که ۱۰۰ درصد اعتبار استانی به طرح های  کاهش و کنترل آلودگی منابع زیستی، شناسایی، حفاظت، بهسازی، احیاء و بهره برداری پایدار از ایستگاه ها و زیست بوم های خشکی و احداث، تعمیر و تجهیز محیط بانی و پاسگاه های تحت مدیریت استان البرز اختصاص یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اضافه کرد: همچنین مقرر شد سه میلیارد تومان برای خرید تجهیزات اطفاء حریق محیط زیست توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ اختصاص یابد.

رئیس جمهور ۱۸ فروردین ماه به استان البرز سفر کرد و در این سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده رئیس جمهور به شهرستان ساوجبلاغ سفر کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار