معاون فنی حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد:محدوده حریم تالاب هفت برم توسط اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و به منظور اجرای قانون حفاظت و احیاء تالاب ها و آیین نامه مربوطه،پس از ۲ سال پیگیری و تهیه مقدمات در فروردین ۱۴۰۱ با نصب علایم تثبیت شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 12 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: نبی الله مرادی روز سه شنبه با تاکید بر اهمیت انجام علامت گذاری حریم مناطق زیست محیطی افزود: شرکت آب منطقه ای فارس نیز به استناد تبصره ذیل ماده ۲ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲ قانون اراضی مستحدث و ساحلی نسبت به تعیین و اعلام حد بستر و حریم تالاب هفت برم اقدام و نقشه مربوطه را تهیه کرد.

معاون فنی حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: همکاران محیط زیست پیگیری‌های لازم به منظور تأمین اعتبار و تهیه مقدمات کار انجام داده و حریم ۱۱ کیلومتری این تالاب پیاده سازی و با تهیه و نصب علایم بتنی تثبیت کردند.

مرادی اضافه کرد: محدوده حریم تالاب هفت برم توسط اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و در راستای اجرای قانون حفاظت و احیاء تالاب ها و آیین نامه مربوطه و با توجه به پیشنهاد سازمان بازرسی استان فارس مبنی بر علامت گذاری پس از تعیین حد بستر و حریم تالاب مذکور توسط شرکت آب منطقه ای بالاخره پس از بیش از ۲ سال پیگیری و تهیه مقدمات در فروردین ۱۴۰۱ با نصب علایم و بنچ مارک ها تثبیت شد.

وی اعلام کرد: افزون بر علایم بتنی تعدادی تابلو های هشداری نیز تهیه شده که در نقاط حساس نصب خواهد شد، تا اقدامات تخریبی، اعمال خلاف مقررات و قوانین مرتبط با حفاظت و احیاء تالاب ها را یادآوری کند.

مرادی یادآوری کرد: بدلیل افزایش اقداماتی چون تغییر کاربری های گسترده مقرر شده است که همه دستگاه های متولی بیش از پیش و با حساسیت بیشتر نسبت به شرح وظایف و مسئولیت های خود در زمینه حفظ و حراست از آب و خاک و تنوع زیستی تالاب هفت برم که از معدود تالاب های زنده فارس می باشد اقدام نمایند.

معاون فنی حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد: محیط زیست علاوه بر اقدامات بیان شده به اجرای برنامه های آموزشی، مشارکتی و توانمند سازی جوامع محلی پرداخته و نسبت به افزایش گشت و کنترل منطقه نیز اقدام کرده است همچنین ساخت یک واحد حفاظتی را نیز در دست اجرا دارد که پس از اتمام آن نیروهای حفاظتی در آن مستقر خواهند شد تا به طور شبانه روزی وظایف، مسئولیت ها و رسالت سازمانی را به انجام برساند.

هفت برم استان فارس در ناحیه غرب شیراز و در فاصله ۵۵ کیلومتری از آن واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار