مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز اعلام کرد: همزمان با سفر استانی رئیس جمهور ،ساخت ۱۰۰ مدرسه با رویکرد جهادی و عدالت گستری در دستور کار این استان قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 07 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» حسن مهرانی با اشاره به اینکه روند ساخت مدارس از سوی دولت انقلابی و خیرین در البرز شتاب گرفته است، اظهارداشت: ساخت این مدارس همزمان با سفر رئیس جمهور به استان البرز کلید می خورد زیرا این استان محروم ترین استان کشور در سرانه آموزشی است.

وی بیان داشت: استان البرز برای رسیدن به شرایط عادی آموزشی به ۵۵۰ مدرسه نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجمع خیرین با هماهنگی و هم اندیشی اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی توانست عملیات ساخت  هشت مدرسه از ۱۰۰ مدرسه پیش بینی شده در مناطق کم برخوردار و پرتراکم جمعیت دانش آموزی را با مشارکت خیرین نیک اندیش به صورت صفر تا صد شروع کند.

مهرانی با بیان اینکه ۶۲ پروژه آموزشی خیری مشارکتی در استان البرز در دست اجراست،یادآورشد: تامین زمین برای ساخت مدارس یکی از مشکلات اساسی استان را تشکیل می دهد که ضرورت دارد دراین راه  همه دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداریها، فرمانداریها و شورا های اسلامی شهر و روستا پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: جبران کمبود فضای آموزشی در استان البرز که رشد جمعیت دانش آموزی آن به دلیل مهاجرت پذیری بالای سه درصد و دارای بالاترین تراکم دانش آموزی در کلاس های درس را در سطح کشورمی باشد نیاز به همدلی  و کارجهادی دارد.

وی اضافه کرد: استاندار البرز ساخت ۲۰۰ مدرسه در افق سه ساله را با مشارکت دولت و خیرین در دستور کار قرار داده تا مشکلات ناشی از کمبود فضای آموزشی در استان کاهش یابد که امروز در سفر استانی ریاست جمهوری به البرز فاز اول آن با ساخت ۱۰۰ مدرسه به صورت رسمی شروع می شود.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: سال گذشته در مجموع کمک های خیرین استان البرز به میزان ۲۱۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل رشدی ۳ برابری داشت.

وی مدرسه‌سازی را از ارکان مهم توسعه و اولین گام برای  تحول آموزشی به عنوان زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه دانست و افزود: خیرین مدرسه ساز در تحقق این تحول نقش بسزایی ایفا می کنند و مشارکت مردم و خیرین مکمل تلاش دولت در حوزه مدرسه سازی است.

مهرانی گفت: یکی از دستاوردهای فعالیت خیرین مدرسه ساز، مشارکت اقتصادی در کمک به دستگاه تعلیم و تربیت است که نشان ایثارگری آن در همه مناطق کشور به وضوح دیده می شود.

وی تاکید کرد: همراهی بیشتر دولت و جامعه خیرین می تواند گره های کور در رفع محرومیت های آموزشی استان مهاجرپذیر البرز بگشاید.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خرداد ماه سال ۸۹ با هفت شهرستان تابعه از استان تهران منفک و به عنوان استان سی و یکم کشور شناخته شد.

 رئیس جمهور در قالب نوزدهمین سفر استانی هیات دولت و در سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" به منظور بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم عصر امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه به استان البرز سفر می‌کند.
آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۸ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران و مشهد سفر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار