رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: موردی از ابتلا به سرخک تاکنون در خوزستان مشاهده نشده است اما با این وجود تمام مراقبت‌های سندرمیک در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ 05 April 2022

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با شبکه استانی سیمای خوزستان بیان کرد: با توجه به بروز بیماری سرخک در یکی از کشورهای شرقی ایران و تردد مهاجران رسمی و غیررسمی این کشور به ایران و از جمله خوزستان، خطر بروز سرخک در کودکان زیر پنج سال ایرانی که واکسن MMR را تزریق نکرده‌اند وجود دارد.

وی بیان کرد: بر این اساس تمامی مراکز بهداشت آمادگی لازم برای تزریق واکسن MMR به کودکان ایرانی را دارند. 

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: کودکان تبعه این کشور که در اردوگاه‌ها هستند زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند تا خطری از نظر بروز سرخک در ایران نداشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به آمار ابتلا و بستری کرونا در خوزستان افزود: در شبانه روز گذشته چهار هزار و ۵۹ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به روز گذشته ۱۴۱ نفر کمتر بوده است.

علوی گفت: در این بازه زمانی ۳۴۴ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شد که این میزان نسبت به روز قبل ۲۳۰ نفر بیشتر شده است؛ همچنین در این مدت ۲۶ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که نسبت به روز قبل ۱۹ نفر بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از هم‌استانی‌های عزیزمان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در هفته گذشته موارد بیماری در خوزستان نسبت به هفته قبل از آن حدود ۸۵ درصد افزایش یافت که این رقم از نرخ متوسط کشوری کمتر بود. 

هم اکنون ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان آبی کرونایی هستند.

برچسب ها: سرخک ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار