کد خبر: ۱۰۳۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ 03 April 2022
 روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «آقای وزیر! معیار شما برای آموزش حضوری مدارس چیست؟» این گونه آورده است:

در حالی که سفر‌های نوروزی رو به اتمام است و هنوز پیامد‌های این سفر‌ها و انبوه دید و بازدید‌های نوروزی نامشخص است؛ در حالی که به تازگی شاهد افزایش شهر‌های قرمز از ۲۴شهر به ۳۶ شهر هستیم و هم اینک ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی هستند؛ ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت آموزش و پرورش، بی‌توجه به دغدغه جدی مردم و والدین دانش‌آموزان، بر طبل آموزش حضوری مدارس و دانشگاه‌ها می‌کوبند.

مردم و و اولیاء دانش‌آموزان با دل مشغولی می‌پرسند اصولا فلسفه اعلام رنگ بندی‌های کرونایی شهر‌ها چیست؟ اگر قرار است محدودیتی برای این شهر‌ها اعمال نشود پس چرا این رنگ بندی‌ها اعلام می‌شود؟ چرا درحالی‌که وضعیت شهر‌ها متفاوت است؛ این ستاد برای همه کشور نسخه واحدی می‌پیچد؟ چرا پیش از نوروز، تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی مدارس، به استان‌ها و استانداران تفویض شده بودولی پس از نوروز، مرکز راساً تصمیم‌گیری می‌کند؟

واقعا ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت آموزش و پرورش با چه معیار‌هایی به این جمع‌بندی و ارزیابی رسیده‌اند که سفر‌های نوروزی خطرساز نخواهد بود و دستور آموزش حضوری مدارس، آن هم با حضور همه دانش‌آموزان را صادر کرده‌اند؟ مسئولیت مستقیم این تصمیم ناصواب با چه کسی است؟ چه کسی در قبال سلامتی فرزندان مردم پاسخگو خواهد بود؟ من به عنوان یک فرهنگی که سال‌های پایان خدمت معلمی‌ام را می‌گذرانم؛ معتقدم برخی فرادستان تصمیم گیر، شناخت عمیق و دقیقی از مدارس، ظرفیت کلاس ها، تراکم جمعیت دانش‌آموزی، نبود امکانات وعدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ندارند. چگونه می‌شود ۳۵ دانش‌آموز در یک کلاس شانه به شانه هم بنشینند و تنها با زدن ماسکی بر صورت، از ابتلای به کرونا مصون بمانند؟

مصداق سخنم بیانات آقای مردانی است. این عضو کمیته ملی کرونا در واکنش به سخنان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر باز بودن همه مدارس در دنیا و تاکید بر حضوری بودن مدارس کشورگفته است: «در دنیا وضعیت رعایت پروتکل‌ها مثل اینجا است؟ در مدارس ما بروید گریه‌تان می‌گیرد؛ در دستشویی‌ها حتی مایع و دستمال کاغذی وجود ندارد؛ برخی ماسک نمی‌زنند و وقتی دانش‌آموزی علائم دارد به او نمی‌گویند در خانه بمان».

انتظار می‌رود ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت آموزش و پرورش ضمن تجدید نظر در تصممیم شان، بازگشایی مدارس را مطابق شیوه نامه‌های قبلی و با تقسم‌بندی دانش‌آموزان متناسب با ظرفیت کلاس ها، از اوایل اردیبهشت آغاز کنند، چون تا آن زمان، وضعیت مبتلایان کرونا به ثبات نسبی می‌رسد و می‌توان منطقی‌تر تصمیم گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار