کد خبر: ۱۰۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 30 September 2015
فرمانده پلیس راه گیلان از کاهش 50 درصدی وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت در مهر ماه امسال خبر داد.

مهیار رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه تمام محورهای مواصلاتی اکنون باز است و تردد بدون محدودیت ترافیکی جریان دارد، اظهار کرد: رانندگان با رعایت نکات ایمنی و مقررات رانندگی کنند.

وی استفاده از تلفن همراه را یکی از عوامل مهم در وقوع تصادفات عنوان کرد و افزود: صحبت کردن با تلفن همراه به هنگام رانندگی گاهی حوادث مرگبار را برای رانندگان رقم می‌زند.

فرمانده پلیس راه گیلان خستگی و خواب‌آلودگی را از دیگر عوامل وقوع حوادث مرگبار رانندگی ذکر کرد و افزود: در مسیرهای طولانی بهتر است راننده با کمی استراحت از وقوع تصادفات احتمالی جلوگیری کند.

وی سرعت و سبقت غیرمجاز در رانندگی را از دیگر عوامل پرخطر رانندگی بیان کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط حساس و خاص جاده‌های گیلان و مسکونی بودن حاشیه جاده‌ها، سرعت غیرمجاز همواره حادثه‌آفرین است.

رستگار با اشاره به اینکه عابران پیاده بیشترین قربانیان حوادث رانندگی با سرعت بالا در جاده‌های فرعی و اصلی هستند، خاطرنشان کرد: بیشتر جاده‌های استان در حاشیه راه‌های مسکونی قرار دارند بنابراین لازم است رانندگان در این محورها خودروی خود را کنترل کنند.

وی عدم توجه به جلو را از دیگر عوامل حوادث رانندگی برشمرد و یادآور شد: بی‌توجهی به جلو حوادث ناگواری را رقم می‌زند که لازم است رانندگان در این زمینه دقت بیشتری در رانندگی داشته باشند.

فرمانده پلیس راه گیلان درباره وضعیت حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده‌های استان متذکر شد: از ابتدای مهر ماه جاری تاکنون وقوع حادثه منجر به فوت 50 درصد کاهش یافته است که امیدواریم این روند کاهش همچنان ادامه یابد.

وی به همراه داشتن کپسول آتش‌نشانی برای اطفای حریق در داخل خودرو را امری مهم و لازم دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار