گفتگوی پایان سال فرمانده انتظامی استان
سردار مصطفایی شب چهارشنبه آخر سال را یک شب پر استرس ، نگران کننده و مخاطره آمیز عنوان کرد و گفت : سه گروه در مورد اتفاقات این شب به شدت مورد رصد پلیس قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 15 March 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سردار کی قباد مصطفایی گفت : آئین سنتی چهارشنبه آخر سال از گذشته وجود داشته است اما با محوریت خانه ها و محلات و بسیار کم خطربرگزار می شد .
سردار مصطفایی افزود : متاسفانه تغییر شیوه آئین چهارشنبه آخر سال با رفتارهای پر خطر طی سالیان اخیر، شبی بسیار مخاطره آمیز را ایجاد کرده است و حوادث بسیار تلخی را برای افراد بوجود آورده است.
وی ادامه داد : در خصوص اتفاقات شب چهارشنبه آخر سال چند گروه مورد رصد شدید نیروی انتظامی است.
مصطفایی افزود : گروه اول تولید کنندگان مواد محترقه هستند ، گروه دوم توزیع کنندگان ، گروه سوم هم فروشندگان هستند و گروه بعدی هم مردی هستند که اقدام به خرید و استفاده می کنند که طبیعتا برخورد پلیس با سه گروه اول است که با سودجویی امنیت مردم را به خطر می اندازند.

وی شب چهارشنبه آخر سال را یک شب پر استرس ، نگراننگران کنند و مخاطره آمیز عنوان کرد و گفت : توصیه ما به خانواده ها این است که این شب را نظارت بیشتری، داشته باشند و حداقل این یک شب اجازه ندهند فرزندانشان را بیرون یا در جاه های نا امن باشند.
سردار مصطفایی با اشاره به نقش محوری که مدرسه و خانواده می توانند در فرهنگ سازی داشته باشند ، افزود : متاسفانه جامعه آسیب پذیر این شب معمولا جوانان و نوجوانان هستند لذا انتظار است اگر قرار بر گرامیداشت این آئین است ، برنامه ها محله محور و با حضور خانواده ها و بدون استفاده از مواد محترقه و خطرناک باشد.
وی ادامه داد : با شادی مردم هیچ مشکلی نداریم اما جلسات متعددی با دستگاه قضایی در مرکز استان و شهرستان ها داشته ایم و پیش بینی برخورد با افرادی که نا امنی ایجاد می کنند، داریم چرا که امنیت مردم و جامعه خط قرمز نیروی انتظامی است.
سردار مصطفایی گفت : با هماهنگی هایی که با دستگاه قضایی صورت گرفته است کسانی که باعث ایجاد ناامنی در جامعه شوند هم خود و هم خودرویی که در این زمینه همراه داشته باشند، توقیف و تا پایان تعطیلات در بازداشت پلیس قرار خواهند داشت.

اقدامات نوروزی، پلیس 
وی به اقدامات پلیس برای تعطیلات نوروز هم اشاره کرد و گفت : پلیس در دو حوزه برنامه ریزی کرده است یکی اقدامات پیشگیرانه از تصادفات و دیگری هم پیشگیری از سرقت که این دو عمده تمرکز پلیس را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به پیش بینی ها برای افزایش مسافرت ها گفت : از ابتدای اسفند تاکنون مسافرت ها ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که برای نوروز امسال هم روند افزایشی با شیب ملایمی پیش بینی می شود.
سردار مصطفایی ادامه داد : از ۲۵ اسفند طرح ترافیکی نوروزی پلیس برای درون شهر و جاده های استان آغاز و تا پایان ۱۴ فروردین سال جدید ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به برخی تخلفات حادثه ساز از جمله، سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، استفاده از گوشی همراه که میتواند زمینه ساز تصادفات شود، افزود : ۷۰ تیم از پلیس راه ، وظیفه نظارت و کنترل ترافیک محورهای مواصلاتی استان را برای جلوگیری از بروز حوادث جاده ای انجام خواهند داد.
سردار مصطفایی گفت : طرح رزمایش ترافیکی نوروزی در استان اجرا و بخشی از توانایی ها و اقدامات پلیس برای تامین امنیت جاده ای به نمایش گذاشته می شود.

خانه های خالی و سرقت 
وی یکی دیگر از دغدغه های امنیتی پلیس در نوروز را به موضوع عدم حضور افراد در خانه و احتمال سرقت عنوان کرد و گفت : پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در شهرها و محلات حضور خواهد داشت تا مانع از وقوع سرقت احتمالی شوند.
این فرمانده ارشد انتظامی استان ادامه داد : متاسفانه یکی از عوامل مهم در تصادفات ناشی از خستگی مفرط و خواب آلودگی رانندگان است که توصیه می شود نسبت به تنظیم زمانبندی رفت و برگشت مسافرت به گونه ای عمل شود که هم از شلوغی جاده ها کمتر و هم از خطرات ناشی از خستگی کاسته شود.

مشوق های طرح عیدانه 
سردار مصطفایی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت : نیروی انتظامی با اجرای طرح عیدانه به میمنت اعیاد مبعث و شعبان در نظر دارد خودروهای توقیفی را با حذف شرایط زاید مشروط به نداشتن شاکی خصوصی به صاحبان تحویل دهد.
وی افزود : دارندگان خودروهای در توقیف پلیس می توانند به دو صورت یکی مراجعه غیر حضوری به سامانه «پلیس من » و دیگری مراجعه حضوری به مراکز «پلیس ۱۰+» نسبت رفع توقیف خودروی خود اقدام کنند.
سردار مصطفایی ادامه داد : بر اساس این طرح، یکی از مشوق ها، جرائم رانندگی برای کسانی که توان پرداخت یکجا ندارند، به صورت اقساط امکان پرداخت ، فراهم شده است.
وی افزود : مشوق دیگر در این طرح ، امکان ترخیص خودروهایی است که فاقد بیمه نامه بوده اند ضمن اینکه با دفاتر بیمه صحبت شده که نسبت به بخشش جرائم دیرکرد ، مساعدت هایی شود.
سردار مصطفایی گفت : اگر دارندگان خودروهای توقیف شده توسط پلیس در مدت اجرای طرح عیدانه مراجعه کنند خواهند دید که مشوق های زیادی برای کمک به آن ها در جهت رفع توقیف خودرو وجود دارد.

قرارگاه نوروزی پلیس برای مردم
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به چگونگی ارتباط مردم با پلیس اشاره کرد و گفت : سال ها است که سامانه تلفنی ۱۱۰ مسیر ارتباطی مردم با نیروی انتظامی است که می توانند موارد خود را با پلیس مطرح کنند.
سردار مصطفایی افزود : موارد مطرح شده با سامانه ۱۱۰ شامل دو نوع از موضوعات فوریتی و غیر فوریتی می شود. در خصوص فوریتی، مواردی مد نظر است که مخاطرات فوری تماس گیرنده را تهدید می کند و موارد غیر فوریتی نم موارد متعددی است که لزوما نیازمند اقدامات ۵ تا ۱۰ دقیقه ای پلیس پس از تماس نمی شود.
وی ادامه داد : مردم در ایام نوروز می توانند با قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی به شماره ۰۷۴۲۱۸۲۱۳۰۰ در این ایام موارد خاص و یا هر مورد دیگری را به صورت ۲۴ ساعته پیگیری کنند.

شیوه های جدید جرائم اینترنتی برای کلاهبرداری از مردم
سردار مصطفایی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جرائم اینترنتی، اظهار داشت : شیوه های کلاهبردی های سایبری متنوع شده است و مردم باید بسیار هوشیارانه عمل کنند، ضمن اینکه مجرمین اینگونه جرائم معمولا در چنگال پلیس گرفتار می شوند اما اولویت جلوگیری از مورد کلاهبرداری قرار گرفتن با دقت خود مردم است که به دام اینگونه مجرمین نیوفتند.

استقبال مردمی، طرح ارتقاء را دائمی کرد
فرمانده انتظامی استان در خصوص طرح ارتقاء امنیت اجتماعی گفت : در پی انتشار برخی تصاویر و کلیپ ها در فضای مجازی اینگونه برداشت شد که نوعی ناامنی یا احساس ناامنی ایجاد شده است که لازم دیدیم با اقتدار عمل کنیم.

وی افزود : هر چند واقعیات استان ما در خصوص جرائمی که شاخص ناامنی محسوب می شوند با آنچه در فضای مجازی مطرح می شد تفاوت زیادی داشت و استان ما در میان استان های با امنیت مطلوب قرار دارد، اما برای کنترل و مدیریت فضای عمومی جامعه پس از برگزاری جلسات با دستگاه قضایی به این نتیجه رسیدیم که به صورت مقتدرانه طرح تامین امنیت اجتماعی را از دو ماه قبل اجرا کنیم.
سردار مصطفایی گفت : پس از اجرای طرح استقبال بسیار خوبی از طرف مردم شد و در نظرسنجی ها مشخص شد که مردم تشنه اجرای چنین طرح هایی هستند لذا تصمیم گرفته شد که این اقدام از قالب طرح جدا شده و به یک رویه جاری حداقل هفته ای دو بار اجرا شود ضمن اینکه بنابر توسعه آن به موارد متعدد دیگر که احتمال ایجاد ناامنی در جامعه را داشته باشد، داریم.
وی برخورد با خودروهایی که برای مردم مزاحمت ایجاد می کردند از جمله اقدامات طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بیان کرد و افزود : رانندگان متخلف به همراه خودروی اینگونه افراد توقیف شدند و احیانا اگر از این به بعد هم با چنین خودروهایی مواجه شویم بدون از اغماض برخورد خواهد شد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت : شکی نیست که ما به عنوان پلیس وظایف قانونی خود را انجام می دهیم اما امنیت پایدار ، حاصل همکاری جمعی است لذا با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز توصیه می شود ، مردم خانه های خود را خالی نکنند و اگر خالی بود موارد امنیتی مانند قفل مناسب ، استفاده از دوربین مدار بسته ، سپردن کلید به افراد مورد اعتماد و چنین مواردی را رعایت کنند تا انشالله تعطیلات نوروزی خوبی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار