رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: متاسفانه در حوزه مواد غذایی تخلفات بسیار زیادی رخ می دهد.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 14 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید شهریار حسینی افزود: در این حوزه، گذشتن تاریخ مصرف، نگهداری نامناسب مواد غذایی در انبارهای غیراستاندارد، مخدوش کردن هولوگرام، تاریخ انقضاء و تولید و چندین و چند تخلف دیگر از مهمترین تخلفات این حوزه است.
وی یادآورشد: با توجه به گستردگی جمعیت و وسعت شهر و تعداد محدود و کم کارشناسان بهداشت امکان بازرسی و نظارت مستمر از همه واحدهای صنفی به صورت روزانه نیست و باید خود مردم ضمن رعایت و توجه به پروتکل های بهداشتی در هنگام خرید، از خرید مواد به خصوص غذایی غیر بهداشتی و استاندارد های لازم خودداری کنند.
وی اظهار داشت: همه ساله از تاریخ ۱۵واسفند تا ۲۰ فروردین سال بعد طرح تشدید نظارت بر اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی را با حضور حداکثری کارشناسان بهداشتی اجرا می شود.
وی تاکید کرد: ۳۲ نفر از همکاران بهداشت محیط روزانه علاوه بر ۸ اکیپی که با همکاری سازمان های صمت، اصناف و دامپزشکی در حال نظارت و بازرسی هستند، اماکن بین راهی خصوصا مراکز بین راهی ابتدا و ورودی جاده تهران و خروجی اراک به سمت بروجرد و کمربندی های شمالی و جنوبی را زیر ذره بین خود قرار می دهند.
حسینی ادامه داد: همکاران بهداشتی آب شرب این اماکن و نیز پارک ها را هم به طور مرتب آزمایش می کنند تا خدای ناکرده مشکلی برای هموطنان و مسافران نوروزی پیش نیاید.
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: مدیریت، نظارت و ساماندهی وانت بار ها، با شهرداری است و به دلیل اینکه تعداد زیادی دارند و مکان مشخص و معینی ندارند، مرکز بهداشت توانایی ورود و برخورد با این عزیزان را ندارد.
وی یادآور شد: قطعه بندی مرغ در مغازه ها، جایز نیست و نباید این اتفاق بیافتد و به مردم نیز توصیه می کنیم حتی الامکان از خرید مرغ قطعه بندی شده خودداری کنند.
وی تاکید کرد: سامانه ۱۹۰ آماده دریافت شکایات، نظرات و انتقادات و پیشنهادات شهروندان است و به دلیل اینکه این سامانه کشوری و می بایست جواب هر کدام از تلفن ها را ظرف مدت ۲۴ ساعت به تهران منعکس کنیم، به سرعت و در اولین فرصت اقدام کرده و همکاران بهداشتی و مربوطه به محل مورد نظر رفته و ورود می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار