رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: موارد مرگ ناشی از کرونا در خوزستان در هفته منتهی به ۱۳ بهمن، نسبت به هفته پیش از آن ۱۵.۶ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 05 March 2022

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در محل استانداری بیان کرد: همچنین موارد بیماری ۴۶ درصد و موارد بستری ۳۵.۵ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال عبور از موج ششم کرونا در خوزستان هستیم و امیدواریم در هفته آینده شاهد وضعیت با ثباتی در استان باشیم افزود: در برخی کشورهای اروپایی مانند هلند و آلمان و تا حدودی ترکیه مجدد موج جدیدی در حال رخ دادن است که زیر سویه جدید اُمیکرون است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: اگر عادی‌انگاری رخ دهد و پوشش واکسیناسیون دُز سوم قابل قبول نباشد، احتمال درگیری مجدد با این موج وجود دارد.

پیشرفت واکسیناسیون در خوزستان قابل قبول نیست

وی با بیان اینکه پیشرفت واکسیناسیون در خوزستان قابل قبول نیست در حالی که باید روزانه نیم تا یک درصد افزایش یابد افزود: در هفته گذشته روزانه ۲ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شد و این موضوع نقش موثری در کنترل بیماری داشته است.

علوی، پوشش نوبت سوم واکسیناسیون در خوزستان را ۳۰ درصد بیان کرد و ادامه داد: هم اکنون ۱۳ درصد در نوبت دوم و ۵۷ درصد در نوبت سوم واکسیناسیون کرونا در خوزستان تاخیر وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان تغییر چندانی نداشته است افزود: همچنان نبود استفاده از تهویه در دفاتر پیشخوان دولت و ثبت اسناد رسمی در خوزستان نمایان است که این موضوع جای نگرانی دارد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در این موج، میزان کشندگی نیز ۶۰ درصد کاهش یافته است بنابراین اگر پوشش واکسیناسیون بهتر شود در موج‌های بعدی بیماری، مقاوم‌تر خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس بررسی‌ میدانی، استفاده از ماسک در خوزستان حدود ۴۷.۳ درصد است که نسبت به هفته پیش از آن ۲.۶ درصد افزایش یافته است.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان نارنجی و ۱۴ شهرستان زرد کرونایی هستند.

برچسب ها: اهواز ، کرونا ویروس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار