عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: در بودجه سال 1401 شهرداری قم رسیدگی به مشکلات و رفع چالش‌های شهرنشینی محلات با بافت فرسوده در اولویت بودجه‌ریزی مجموعه مدیریت شهری بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 03 March 2022

به گزارش تابناک قم، نرجس نیازمند با اشاره به تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری قم، گفت: بر همین اساس در بودجه سال آینده برای ساماندهی محلاتی مانند دروازه‌ری، چاله‌کاظم، شاه‌ابراهیم و ... رویه‌های مثبتی شکل گرفته است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به توجه ویژه شهرداری در بودجه سال آینده به مناطق کم‌برخودار قم، بیان کرد: در گذشته نیز شهرداری اقدامات قابل توجهی در مناطق کم‌برخوردار انجام داده است، اما جداسازی و تفکیک دقیق‌تر این مناطق بر حسب نیازهای واقعی اقدامی است که از سال آینده در بودجه علمیاتی خواهد شد.

نیازمند تاکید کرد: در بودجه مصوب هزینه جاری شهرداری نسبت به سال ۱۴۰۰ ، مقدار ۱۵.۶ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده جبران خدمت کارکنان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری به میزان ۶/۹ درصد افزایش داشته است ، گفت: ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان در این بودجه برای رفت‌وروب و پسماند شهری در قالب واگذاری خدمات شهری درنظر گرفته شده است.

نیازمند، با بیان اینکه  هزینه واگذاری خدمات شهری در خصوص نگهداری فضای‌سبز هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ۳۴درصد هزینه‌های جاری مربوط به رفت‌وروب و نگهداری فضای‌سبز است و روزانه مبلغ ۷/۱۰میلیارد جهت رفت‌وروب و نگهداری فضای سبز هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه  مجموع سهم بخش تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی از بودجه سال ۱۴۰۱ معادل ۷۳ درصد برابر با ۳۰ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال است، گفت: هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال در بودجه سال آینده جهت نگهداری فضاهای سبز هزینه می‌شود.

نیازمند، ابراز داشت: اعتبار درنظر گرفته شده برای مباحث فرهنگی،تفریحی ورزشی و گردشگری در بودجه عمرانی مبلغ ۷۵۵ میلیارد ریال است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تصویب ۱۰۰۰ میلیارد ریال اوراق برای خرید اتوبوس شهری، گفت: ۵ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال سال آینده برای تملک جهت احداث معابر و پارکینگ در نظر گرفته شده که از این میزان ۴۲۰ میلیارد جهت تملک پارکینگ به‌کار گرفته خواهد شد.

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه ۲۴۰ میلیارد ریال برای تملک جهت احداث فضاهای فرهنگی ورزشی در بودجه سال آینده پیش بینی شده است، گفت: ۴۷۰ میلیارد ریال نیز برای تملک و احداث فضای سبز شهری در قالب ۵۰ بوستان جدید در این بودجه نهایی شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار