رئیس مرکز اورژانس کازرون استان فارس گفت: از اول سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن این سال ۲۰ هزار مزاحمت تلفنی در این مرکز ثبت شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ 23 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: بهمن جمشیدی چهارشنبه چهارم اسفند ۱۴۰۰ افزود: براساس این آمار به طور میانگین روزانه ۶۰ تماس تلفنی مزاحمت بوده است.

وی ادامه داد: به دلیل آسیب هایی که مزاحمین تلفنی به سامانه اورزانس می زنند در صورت شناسایی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کازرون ادامه داد:مزاحمت های تلفنی از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به دلیل اشغال بودن خطوط ارتباطی از بین می‌برد و منجر به آسیب و یا فوت بیماران و مصدومان می‌شود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباطات و در برخی موارد پرسنل عملیاتی می‌شود.

جمشیدی اضافه کرد: برخی از این مزاحمت ها منجر به ماموریت های کاذب و اعزام آمبولانس می شود که علاوه بر هدر رفتن هزینه و سرمایه های ملی به علت تردد آمبولانس ها در مسیر ها می تواند بار ترافیکی را افزایش دهد و حادثه ساز باشد و نیز فرصت خدمات رسانی به بیماران و مصدومان واقعی را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه هیچ توجیهی برای ایجاد مزاحمت با اورژانس پذیرفته نیست، گفت: تمام شهروندان باید مسئولانه از ایجاد مزاحمت های بی مورد و غیرضروری و ناآگاهانه برای اورژانس پرهیز کنند و اقدام به فرهنگ سازی این موضوع برای یگران به ویژه کودکان و نوجوانان باشند.

کازرون از شهرستان های غربی استان فارس است و فاصله آن با شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است.

برچسب ها: مزاحمت ، اورژانس ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار