خطیب جمعه این هفته نی‌ریز «البته نباید نگاهمان فقط به دنیای غرب و این مذاکرات باشد! که الحمدا... رئیس این دولت و وزرایشان گفتند نگاهشان فقط به بیرون از کشور نیست؛ بلکه همزمان نگاه به نیرو و امکانات داخلی کشور دارند. بسیاری از موانع با همین نیروهای خودی قابل حل است. درست است که برخی از آنها زمان‌بر می‌باشد، اما نیاز است مردم هم صبوری کنند. از آن سو، مسئولان هم قدر مردم را بدانند و خدمت کنند.»
کد خبر: ۱۰۲۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 20 February 2022

تابناک فارس به نقل از هورگان:حجت‌الاسلام شیخ محمدحسین شهوَلی در خطبه‌های نمازجمعه 29 بهمن‌ماه، عنوان داشت: «مسئولان ما باید تا آخرین نفس برای حل مشکلات مردم قدم بردارند تا مردم از نظام ناامید نشوند.»

وی با اشاره به دیدار تصویری مقام معظم رهبری با مردم تبریز اظهار داشت: «در این دیدار همچنین به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای اشاره شد. باید گفت ما به این انرژی نیازمندیم. اگر هم الان نیاز نداشته باشیم، یقیناً تا 20 سال دیگر حتماً به آن احتیاج داریم. خود دشمنان هم می‌دانند ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست؛ اما به دنبال این هستند که بهانه‌تراشی کنند.

ان‌شاءا... دولت جدید با تیم مذاکره‌کننده‌ای که دارد، منویات رهبری را مدنظر قرار دهد؛ چرا که فرمایشات رهبری همان منافع ملی کشور است..»

وی افزود: «البته نباید نگاهمان فقط به دنیای غرب و این مذاکرات باشد! که الحمدا... رئیس این دولت و وزرایشان گفتند نگاهشان فقط به بیرون از کشور نیست؛ بلکه همزمان نگاه به نیرو و امکانات داخلی کشور دارند. بسیاری از موانع با همین نیروهای خودی قابل حل است. درست است که برخی از آنها زمان‌بر می‌باشد، اما نیاز است مردم هم صبوری کنند. از آن سو، مسئولان هم قدر مردم را بدانند و خدمت کنند.»

استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) نی‌ریز در ادامه، به جشنواره فیلم فجر گریزی زد و عنوان داشت: «اولاً باید از دست‌اندرکاران این جشنواره تشکر کرد. اما این جشنواره متأسفانه حاشیه‌های بدی هم به همراه داشت. از دولت مردمی پذیرفته نیست اشخاصی در این جشنواره حرف‌هایی بزنند که مخالف صریح احکام الهی باشد.

کسی که تخصصی در وادی دین و فقاهت نداشته باشد، نمی‌تواند اظهارنظر کند و بگوید به نظر من اگر مرد و زنی بدون صیغه عقد هم باشند و نیز دارای عشق نسبت به هم باشند و بچه‌ای هم از این راه متولد شود، او حلال‌زاده است.

این شیوه درست نیست؛ بلکه این ترویج ازدواج‌سفید است.»

وی افزود: «اگر زن و مرد بخواهند ازدواج کنند، باید از طریق صیغه شرعی صورت بگیرد. این که زن و شوهری مَحرمیت نداشته باشند، اما عشق بین آنها پدید آمده باشد و بچه‌ای متولد شود، حلال‌زاده نیست.»

در این مدت، فیلم‌های خوبی هم ساخته شد که می‌توان به فیلم «موقعیت مهدی» که مربوط به زندگی شهید باکری است، اشاره کرد. ان‌شاءا... شاهد تولید فیلم‌های ارزنده در زمینه ایثار، شهادت و سرداران شهید باشیم.»

شهوَلی در پایان، به کودتای انگلیسی و روی کارآمدن رضاخان پرداخت و گفت: «وقتی به تاریخ مراجعه می‌کنیم و جریانات را می‌بینیم، به عمق عظمت امام راحل و خدمات بزرگی که به ملت شریف ایران نمودند و باعث عزت و سرافرازی کشور شدند، پی خواهیم برد.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار