مسئول طرح هوشمندسازی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد؛
مسئول طرح هوشمندسازی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام بحران کرونا که آلودگی کاغذ و بحث حذف آن بسیار مورد تاکید است و سامانه سپید بیمارستان ولایت امکان استفاده آسان از سیستم‌های کامپیوتری، موبایلی و تبلتی را فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ 07 February 2022

به گزارش تابناک رضوی، زهرا ابن‌حسینی در جریان بازدید اصحاب رسانه از بیمارستان ولایت، اظهار کرد: تفاوت سامانه سپید بیمارستان ولایت با سامانه هوشمند بیمارستان علوی در کاربرپسندی آن و سهولت استفاده از سیستم‌های کامپیوتری، موبایلی و تبلتی بوده و بیمارستان ولایت با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد توانمندی فعالیت ۱۰۰ درصد الکترونیک دارا بوده، به شرط آنکه زیرساخت‌های موردنیاز فراهم شود.
وی تصریح کرد: اقدامات موثر در بحث هوشمندسازی بیمارستان ولایت به‌صورت ۱۰۰ درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حداقل هزینه بوده که در بحث حذف کامل سیستم کاغذی هم نیازمند حمایت مسئولان مربوطه هستیم، به‌خصوص در ایام بحران کرونا که آلودگی کاغذ و بحث حذف آن بسیار مورد تاکید است.
مسئول طرح هوشمندسازی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سطح کشور سامانه‌های اطلاعات بیمارستانی زیادی داریم، اما مشابه سامانه موجود در بیمارستان ولایت کمتر دیده شده است، خاطرنشان کرد: سامانه‌های قبلی تنها با سیستم کامپیوتری جواب می‌داد، اما سامانه سپید بیمارستان ولایت به جز کامپیوتر با گوشی و تبلت هم فعال است و این آمادگی را داریم تا مشاوره و همکاری لازم را برای دیگر مراکز درمانی استان و کشور در بحث هوشمندسازی داشته باشیم.
ابن‌حسینی با ذکر این نکته که سیستم HIS اطلاعات بیمارستانی در تمامی بیمارستان‌ها وجود دارد، تاکید کرد: تفاوت سامانه سپید بیمارستان ولایت در ثبت به‌هنگام داده‌ها و اطلاعات بدون خطا و با بالاترین دقت بوده است و با دسترسی به شبکه دانشگاهی امکان ثبت وجود دارد.
وی بیان کرد: نقش کاربران و نوع همکاری آنان با سامانه سپید بیمارستان ولایت کاملاً مشخص بوده و فرد طبق مشخصات و کاربری‌های تعریف شده می‌تواند ورود پیدا کند و در این خصوص هیچگونه نگرانی‌ای بابت قابل دسترس بودن اطلاعات محرمانه برای افراد غیرمسئول وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار