معاون فرهنگی و هنری سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام:
معاون فرهنگی و هنری سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: اولین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در استان ایلام با همت معاونت فرهنگی هنری سپاه استان و همزمان با سراسر کشور و در چهار قالب سرود برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ 06 February 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ حسین پورمحمدی بیان داشت: نخستین جشنواره سرود فجر با هدف اعتلای جریان سرود و گروه‌های سرود، جریان سازی، ترویج و تبلیغ سرود در استان، توانمندسازی گروه‌ها و مربیان سرود، تربیت و کشف استعداد‌های پنهان سراسر استان، شناسایی و معرفی گروه‌های سرود برتر و الگو و تولید سرود و نماهنگ برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه این جشنواره از بهمن ماه ۱۴۰۰ لغایت فروردین ۱۴۰۱ در استان ایلام برگزار می‌شود، گفت: گروه‌های شاخص و منتخب به رقابت‌های ملی و بین‌المللی راه خواهند یافت.

معاون فرهنگی و هنری سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تصریح کرد: سرود و آوا‌های انقلابی از اول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد عنایت و توجه جریان انقلاب بوده و نقش مؤثری در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و حماسه سازی ملت داشته است.

او افزود: مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای، از سرود به عنوان یک اقدام جریان ساز نام بردند که می‌تواند مانند هوای تازه و بهاری نفوذ کند و اثرگذار باشد و در همین راستا از سرود نماهنگ «ارغوان»، سرود نماهنگ «ایران ما» و… که توسط خانه سرود و موسیقی بسیج تولید شد، به عنوان یک کار پسندیده و شایسته نام بردند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در یک دهه اخیر گروه‌های سرود در سراسر کشور در مناسبت‌ها و موضوعات مهم انقلاب اسلامی همواره نقش آفرینی کرده‌اند، مطرح کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا سرود یک فناوری برای برگزاری جشن‌های خیابانی نیمه شعبان و عید سعید غدیر و… شد که توانست نشاط و شادی را در محله‌ها و شهر‌ها و روستا‌ها به ارمغان آورد.

او یادآر شد: از حدود سال ۹۶ و ۹۷ جشنواره‌های سرود استانی به صورت خاص در استان‌ها شکل گرفت و ضرورت دارد از این ظرفیت برای تولیدات فاخر و نمایش دادن ظرفیت‌های گروه‌های سرود در سطح ملی استفاده کرد.

پورمحمدی گفت: از این رو باتوجه به ظرفیت‌ها و استعداد‌های هنری که در این عرصه وجود دارد، برگزاری یک جشنواره فاخر ملی سرود ضروری به نظر می‌رسید و بنابراین ضرورت مهم، اولین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در استان ایلام با همت معاونت فرهنگی هنری سپاه استان و همزمان با سراسر کشور و در چهار قالب سرود، آکاپلا (هم خوانی گروه‌های سرود بدون موسیقی)، بازخوانی سرود‌های آماده و همچنین طرح و ایده ساخت نماهنگ برگزار می‌شود.

او خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، می‌توانند آثار تولیدی خود در زمینه موضوعات جشنواره «امید به آینده»، «ائمه اطهار علهیم السلام»، «شخصیت‌های ملی و مذهبی (امام و شهدا، مفاخر استانی، خانواده‌های شهدا و جانبازان و ...)»، «نوجوان ایرانی، آینده ساز ایران»، «سبک زندگی (ایرانی، اسلامی)»، «کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و تولید»، «مقاومت و تمدن نوین اسلامی»، «مقابله با استکبار جهانی و صیهونیسم»، «ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار»، «مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت»، «خانواده، جمعیت»، «بیانیه گام دوم، ظرفیت‌ها، عدالت پروری و...» و بخش ویژه «پرداختن به شخصیت و مکتب سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس» را برای ارزیابی و داوری ازطریق وب سایت جشنواره به نشانی http://festivalsorood.ir ارسال کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار