رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته رتبه اول انجام پروژه های دفاعی کشور را کسب کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 30 September 2015
 رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته رتبه اول انجام پروژه های دفاعی کشور را کسب کرده است.

به گزارش ایرنا؛دکتر منصور غلامی افزود: طبق اعلام سازمان صنایع دفاع کشور دانشگاه بوعلی سینا در انجام پروزه های دفاعی سال گذشته رتبه اول را در جشنواره امام حسن (ع) کسب کرده است و دانشگاه شریف در رتبه دوم قرار گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا در لیست یک درصد دانشگاه های موثر جهان قرار دارد افزود: موسسه ISI هر سال لیست دانشگاه های جهان را از نظر ارجاعات و استنادات علمی در بازه ده ساله اعلام می کند.

وی ادامه داد: در سال جاری 30 دانشگاه از ایران در این لیست یک درصدی قرار دارند که بر مبنای استنادات سالهای 2014 می باشد که دانشگاه بوعلی سینا در لیست یک درصد از دانشگاه های موثر جهان قرار دارد.

دکتر غلامی افزود: همچنین چهار نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در لیست دانشمندان جهان معرفی شده است .

وی بیان کرد: در سال 2014 موسسه ISI لیستی که از یک درصد دانشمندان موثر جهان از نظر ارجاعت و استنادات به کارهای پژوهشی آنان در بازه 10 ساله را اعلام می کند که از بین 173 دانشمند ایرانی که در این لیست قرار گرفته اند چهار نفر از دانشگاه بوعلی سینا بوده است.

وی به افزایش 30 درصدی مقالات چاپ شده توسط دانشگاه در پایگاه های نمایه سازی بین المللی اشاره کرد و افزود: از این نظر دانشگاه بوعلی سینا رتبه اول کشور را از نظر رشد تعداد مقالات در پایگاه ISI را دارد.

وی به افزایش 35 درصدی ارجاعات به مقالات دانشگاه در پایگاه ISI اشاره کرد و افزود: در سال 2014 تعداد ارجاعات با مقالات دانشگاه طبق آمار پایگاه استنادی شش هزار ارجاع می باشد که سال قبل چهار هزار 500 ارجاع بوده است و 35 درصد افزایش داشته است.

رییس دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: این دانشگاه بیشترین رشد را در کشور داشته و از نظر اثر بخشی در این سال جزو پنج دانشگاه برتر کشور می باشد.

دکتر غلامی ادامه داد: تعداد ارجاعات به مقالات دانشگاه در میانگین کشوری حدود 10 ارجاع به ازای هر مقاله می باشد که این رقم در دانشگاه بوعلی سینا 59 می باشد.

وی از مهمترین مشکلات دانشگاه بوعلی سینا را قدیمی و فرسوده بودن تجهیزات آزمایشگاهی عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه بیشتر این تجهیزات از کشورهای خارجی تولید می شود خریداری و واردات آن پر هزینه بوده است و دانشگاه در سالهای اخیر با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه بوعلی سینا سال گذشته حدود 10 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه وسایل تولیدات داخلی خریداری کرده است و در سال جاری این مقدار نیز خریداری می شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه بوعلی سینا اقدام به ایجاد آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه بوعلی سینا کرده است که این آزمایشگاه آماده ارایه خدمات به به دستگاه ها و ادارات را نیز دارد.

وی در خصوص کارآیی دانش آموخته های دانشگاه نیز گفت: در جامعه دو نگاه برای بکارگیری و اشتغال دانش آموخته ها وجود دارد که در نگاه اول دانشگاه متولی تربیت دانشجو در دوره ها ورشته های مصوب است و اشتغال آنها بعد از اتمام تحصیل وظیفه سازمانها و نهادهای برنامه ریز توسعه اقتصادی و اجتماعی می باشد.

غلامی افزود: در نگاه دوم دانشگاه ها در تربیت نیروی انسانی ضمن نگاه به جامعه، دانش آموخته های توانمند و کارآفرین تربیت کنند.

وی تصریح کرد: این نگاهی است که سالهای اخیر در وزارت علوم مورد توجه قرار گرفته و تلاش بر این است ضمن تجدید نظر در محتوای دروس در روشهای تربیت و توانمند سازی اقدامات اجرایی جدی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه ها با وجود تلاش برای محقق ساختن این برنامه همچنان متولی اشتغال و به کارگیری این دانش آموخته ها نخواهند بود.

به گفته وی، تغییر در عنوان رشته و محتوای رشته و ایجاد رشته های جدید و بین رشته ای از برنامه ها و اهداف دانشگاه ها است که این مهم در راهبرد برنامه اجرایی دانشگاه بوعلی سینا مد نظر قرار گرفته است.

تعداد کل دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا 12 هزار دانشجو است که در دو نوبت روزانه و شبانه در چهار مقطع تحصیلی فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار