نکته بسیار مهم این است که مسئولان استان از جمله ، استاندار ، نماینده مردم در مجلس و رئیس سازمان مدیریت وقتی از افزایش بی سابقه بودجه سخن می گفتند ، الان چه توضیحی برای این وضعیت در حیاتی ترین محور مواصلاتی استان دارند؟ نقش کیومرث حاجی زاده به عنوان معاون عمرانی استاندار چیست ؟
کد خبر: ۱۰۲۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵ 05 January 2022

یکی از مشکلات مهم و تاثیرگذار بر عدم توسعه استان مربوط به حوزه راه ها است به گونه ای که یکی از پایین ترین آمار مربوط به استاندارد بودن راه ها به کهگیلویه و بویراحمد تعلق می گیرد .
کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط کوهستانی بودن ، احداث راه در آن هزینه بر تر از دیگر مناطق است و معمولا احداث و توسعه راه ها در آن بسیار دشوار است .
یکی از پروژه های حیاتی استان مربوط به جاده بابامیدان – یاسوج – سمیرم است که در قسمت های مهمی ، این جاده به بخش از مسیر دهدشت پاتاوه هم مربوط می شود .
این پروژه که مسیری 263 کیلومتری را شامل می‌شود، به عنوان یکی از پروژه‌های ملی از مسیر سه استان کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و فارس می‌گذرد.
روز گذشته و در اعتراض به اعتبار بسیار پایین پیش بینی شده در بودجه 1401 ، پیمانکار بخشی از این پروژه اقدام به تعطیلی آن کرد چرا که معتقد است با اعتبار در نظر گرفته شده ، خود مسئولان عملا قصد تعطیلی آن را داشته اند .
نکته بسیار عجیب که نشان دهنده بی توجهی و بی مسئولیتی برخی مسئولان استان است مربوط به میزان اعتبارات پیش بینی شده برای دو پروژه راه سازی در استان است به گونه ای که برای جاده حیاتی و پرتردد با تصادفات بالا یعنی محور بابامیدان – یاسوج – سمیرم 41 میلیارد پیش بینی شده و برای جاده سیسخت یاسوج که نسبت به این محور فرعی تر محسوب می شود 500 میلیارد !
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با حضور در کارگاه اصلی پروژه دلیل تعطیلی آن را از پیمانکار جویا شد که وی ضمن تایید تعطیلی این پروژه گفت : وقتی اعتبارات این پروژه که مسیری 263 کیلومتری است، در بودجه سال آینده تنها 41 میلیارد تومان آن هم اسناد خزانه در نظر گرفته شود که نقدی آن شاید حداکثر به 20 میلیارد تومان برسد ، آیا این کار عملا اقدام به تعطیلی پروژه توسط خود مسئولین نیست ؟!
فرهاد آرامش نیا افزود : حدود 24 کیلومتر از پروژه توسط شرکت ما چهارخطه گردیده که بیش از 50 درصد مطالبات سنوات قبل که مربوط به سال‌های 94 تا 98 است هنوز پرداخت نشده و در پروژه فعلی هم بیش از 50 درصد از کارکرد ما پرداخت نشده است حال هم اگر قرار است که اعتبارات به این شکلی که در بودجه 1401 مطرح شده بماند، که برای این مسیر 263 کیلومتری 41 میلیارد اعتبار به صورت اسناد خزانه پیش‌بینی شده است ، پگونه باید کار را دامه دهیم ؟ آیا اصلا امکانی برای ادامه کار وجود دارد ؟ و طبیعی است که ما اقدام به تعطیلی کار کنیم و الان هم در اعتراض به این موضوع که بیشتر ناشی از عدم توانایی است ، پروژه را تعطیل کردیم.
نکته بسیار مهم این است که مسئولان استان از جمله ، استاندار ، نماینده مردم در مجلس و رئیس سازمان مدیریت وقتی از افزایش بی سابقه بودجه سخن می گفتند ، الان چه توضیحی برای این وضعیت در حیاتی ترین محور مواصلاتی استان دارند؟ نقش کیومرث حاجی زاده به عنوان معاون عمرانی استاندار چیست ؟
و اما بسیار ضروری است که تا بودجه برای چکش کاری مجلسیان وقت تغییر دارد ، به پروژه های مهمی همانند این پروژه توجه بیشتری شود . نماینده مردم شهرستان های بویراحمد ، دنا و مارگون بهتر است از فرصت باقی مانده به نحو مطلوب استفاده کند و اجازه تعطیلی و تاخیر بیشتر در عملیات اجرای این پروژه را ندهد !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار