یازدهمین شورای تخصصی مدیران ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، ظهر امروز با دستور کار گرامیداشت سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حماسه یوم الله ۹ دی در محل سالن جلسات بانک توسعه تعاون استان در سنندج برگزار گردید.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹ 29 December 2021
به گزارش تابناک کردستان، حبیب اله عمرانی مدیر شعب استان در این نشست شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت واظهار داشت آرزومندم که بتوانم رهرو راستین آن عزیز سفر کرده باشیم و راه و سیرت این شهید تداوم یابد.

در ادامه‌ی جلسه حبیب اله عمرانی به تشریح و بیان عملکرد بانک پرداخت و عنوان نمود:بانک توسعه تعاون استان کردستان در نه ماه گذشته سال جاری در قالب ۲۴۰۰ پرونده مبلغ ۱،۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نموده که به تفکیک ۴۲درصد دربخش صنعت و معدن،۲۰ درصد بخش خدمات،۱۶درصد بخش بازرگانی،۱۵درصد بخش کشاورزی و ۷ درصد در بخش مسکن بوده است.

عمرانی همچنین گفت:از آنجاییکه رسالت اصلی بانک خدمت به بخش تعاون اقتصاد است و در همین راستا و برابر اساسنامه بانک توسعه تعاون می‌بایست حداقل ۷۰ درصد تسهیلات در بخش تعاون مصرف گردد این مهم در استان به درستی رعایت و ۸۶ درصد اعتبارات در‌بخش تعاون و ۱۴ درصد آن در سایر بخش‌های اقتصادی مصرف شده است.

وی همچنین اذعان نمود:۲۶ درصد تسهیلات پرداختی در سال جاری به صورت قرض الحسنه بوده که در راستای ایجاد اشتغال و‌تامین معیشت مردم و‌درقالب اشتغال پایدار روستایی، ازدواج، بهزیستی، کمیته امداد، صندوق اشتغال ایثارگران، معیشتی مناطق سیل زده و‌قرض الحسنه درمان بوده و ۷۴ درصد مابقی با نرخ مصوب بانک مرکزی پرداخت شده است.
همچنین ۱۴۲ فقره وام ازدواج با مبلغ ۱۲۲،۵۷۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به زوج‌های جوان پرداخت شده و سیاست بانک در این زمینه پرداخت در کمترین زمان ممکن برای متقاضیان بوده است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون کردستان ضمن بیان اینکه اشتغال پایدار روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت برای ایجاد اشتغال بوده گفت:این طرح طی پنج مرحله در قالب ۲۶ پرونده و به مبلغ ۱۵۲،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال پرداخت شده است که جمع اعتبار استان کردستان از این محل ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.

حبیب اله عمرانی در ادامه جلسه با تاکید بر اهمیت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خاطر نشان نمود:بانک توسعه تعاون همچنین در حد بضاعت خود در امورات عام المنفعه مشارکت داشته و در راستای انجام امور فرهنگی و رسالت اجتماعی در کنار سایر دستگاه‌ها در مناسبت‌های مختلف حضور فعال‌داشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار