اقدام به ساخت و ساز و تغییر هویت کتابخانه مدرسه‌ای تاریخی در قم تکذیب شد.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 23 December 2021

به گزارش تابناک قم، به تازگی انتشار خبری از دخل و تصرف  آن هم بدون مجوز از میراث فرهنگی درتخریب و بازسازی و تعمیرات کتابخانه غنی مدرسه تاریخی دبیرستان ماندگار امام صادق (ع) با نام سابق حکیم نظامی بازخوردهای متفاوتی را بین دوستداران تاریخ و میراث فرهنگی در پی داشته است.

مسعود زمانی،مدیر شیفت دو دبیرستان ماندگار امام صادق(ع)در جوابیه ای دخل و تصرف در کتابخانه مدرسه ماندگار امام صادق (ع)را به شدت تکذیب کرد و گفت:در بازدید میراث فرهنگی ، دخل و تصرف در هویت تاریخی  کتابخانه این مدرسه به صراحت رد شد.

او افزود:تصاویر منتشر شده از بایگانی در خبر دخل و تصرف مربوط بیش از بیست سال پیش بوده است و در حال حاضر بایگانی کتابخانه با کمک انجمن دانش آموزی به شکل بسیار شایسته نظم و ترتیب داده شده است.

زمانی ادامه داد:مسئولان دبیرستان سال گذشته به خاطر تعمیرات و نوسازی سالن شهید رجایی از کتابخانه قبلی به علت فرسودگی بنا ،کتاب ها و نسخ خطی را در سالن آل یاسین گذاشته بودند و سال ها گنجینه تاریخی این کتابخانه بلا استفاده و هر لحظه امکان تخریب آن بود به طوری که قابل استفاده برای دانش آموزان نبود.

زمانی با بیان این که بدون هیچ دخل و تصرفی در کتابخانه تاریخی اقدام به  تعمیر و تجهیز آن  شد،ادامه داد:بالغ بر ۱۵ میلیون تومان هزینه  تجهیز و تعمیرات کتابخانه شده است  و روز گذشته  هم سالن مخزن کتابخانه به بهره برداری رسید.

تکذیب دخل و تصرف در مدرسه تاریخی قم

مدیر شیفت دو دبیرستان ماندگار امام صادق(ع)اظهار کرد:کتاب های تاریخی و  اسناد قدیمی شامل  پرونده تحصیلی شهید فخری زاده دانشمند هسته ای و نسخ خطی ارزشمند کتابخانه به موزه دبیرستان  منتقل شدند.

او در ادامه عنوان کرد:مکان هایی از این دبیرستان  به مدت پنجاه سال دست نخورده و بلا استفاده برای دانش آموزان بود و در واقع  تبدیل به مکانی برای موش و گربه ها   شده بود که  با کمک خیران و هزینه های مردمی اقدام به  خدمات عمرانی زیر نظر میراث فرهنگی شد.

تکذیب دخل و تصرف در مدرسه تاریخی قم

تکذیب دخل و تصرف در مدرسه تاریخی قم

زمانی ادامه داد:خدمات عمرانی انجام شده در سه سال اخیر با کمک عوامل شیفت یک با حفظ اصالت بنا، شامل  بهسازی آزمایشگاه ،فضای سبز ، آسفالت، بهسازی ساختمان مرکزی که بر اثر بارندگی تخریب شده بود،و همچنین بهسازی سیستم آب و فاضلاب و روشنایی و تجهیز مدرسه به  فیبرنوری بوده است.

مدیر شیفت دو دبیرستان ماندگار امام صادق(ع)در ادامه افزود: بهسازی زمین چمن مجهز شده به سرویس بهداشتی در  این مجموعه آموزشی از جمله خدمات عمرانی ویژه بوده که  با  هزینه  ۱۵۰ میلیون تومان در اختیار دانش آموزان قرار گرفته  است.

دبیرستان امام صادق (ع) مشهور به مدرسه حکیم نظامی  در سال ۱۳۷۹ به شماره ۳۳۴۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این دبیرستان به دلیل قدمت تاریخی و سوابق درخشان علمی، آموزشی و فرهنگی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ از سوی شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مدرسه ماندگار شناخته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار