رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از افزایش 28 درصدی کشف انواع کالای قاچاق در مازندران توسط ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح استان طی یک ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹ 19 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه  27/09/1400 تقدیم حضور می گردد.
-------------
افزایش 28 درصدی کشف انواع کالای قاچاق در مازندران
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از افزایش 28 درصدی کشف انواع کالای قاچاق در مازندران توسط ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح استان طی یک ماه گذشته خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: ماموران انتظامي یگان امداد، کلانتری و پاسگاه های سطح استان در راستاي مبارزه با قاچاق کالا طي یک ماهه گذشته با تلاش شبانه روزي و اجراي طرح هاي پاکسازي نقاط آلوده، 142 قاچاقچي را شناسايي و دستگير کردند.
وي افزود: ماموران انتظامی موفق شدند 77 تن و150 کیلوگرم فراورده های جنگلی، 4 تن غلات،2 هزار و 500کیلوگرم مواد شیمیایی، 11700نخ کالای دخانی و 24 عدد حیوانات و پرندگان حفاظت شده قاچاق کشف کنند.
رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان قاچاق را یکی از معضلات اقتصادی جامعه برشمرد و گفت: از شهروندان درخواست می شود در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همراهی نمایند.
--------------
كشف340 ميليون ريال موادغذایی احتکاری در قائم شهر
فرمانده انتظامي قائم شهر از كشف بیش از 340 ميليون ريال كالاي احتکار شده در اين شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ مهدی خادمی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی پس از يك سري اقدامات پليسي و فني، موفق به شناسايي انبار كالاي احتکار شده در این شهرستان شدند.
وي افزود: ماموران با هماهنگي قضائي در بازرسي از اين انبار، مقادير قابل توجهي از موادغذايي شامل،208 کیسه 13 کیلویی سویا، 216 قوطی 225 گرمی و 192 قوطی 500 گرمی رب گوجه فرنگی، 25 کیسه 40کیلویی نخود و لپه، 11 کیسه 20 کیلوگرمی عدس را كشف كردند.
فرمانده انتظامي قائم شهر تصريح كرد: كارشناسان ارزش ریالی كالاهاي احتكار شده را 340 ميليون و 160 هزار ريال برآورد كردند.
سرهنگ خادمی در پايان با اشاره به پلمپ انبار مورد نظر گفت: در اين عمليات يك نفر دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مراجع قانوني شد.
---------------
قاتل در کمتر از 2 ساعت دستگير و به دست قانون سپرده شد
فرمانده انتظامي شهرستان نور از وقوع یک فقره قتل و دستگيري قاتل در کمتر از 2 ساعت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر گفت: در پي تماس تلفني با مرکز فوريت هاي پليس110 مبني بر وقوع يک فقره قتل در ایزدشهر، بلافاصله تيم ويژه اي از مأموران جهت بررسي موضوع اعزام شدند.
وي در ادامه با اشاره به تحقيقات و تلاش بي وقفه ماموران در شناسايي متهم افزود: ماموران توانستند در کمتر از 2 ساعت با بررسي هاي فني از صحنه قتل، قاتل را که دوست مقتول بود شناسايي و طي يک عمليات غافلگيرانه دستگير کنند.
فرمانده انتظامي نور با بيان اينکه دليل قتل، اختلاف خانوادگي بوده است، تصریح کرد: متهم پس از تشکيل پرونده، جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفی شد.
سرهنگ داداش تبار در پايان گفت: شهروندان بايد از کنار مسائل و معضلاتي که با آن روبرو مي شوند منطقي عبور كرده و خردمندانه آن را حل كنند.
----------------
دستگیری عاملان شرارت و اخلالگران نظم و امنیت اجتماعی در نکا
فرمانده انتظامی نکا از دستگیری عاملان شرارت، اخلال در نظم و امنیت اجتماعی در شهرستان نکا خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قاسم عزیزی در تشریح این خبر، گفت: در پی گزارش های شهروندان مبنی سلب آسايش عمومي و شرارت توسط 2 نفر از اراذل و اوباش شهرستان نکا، با اقداماتی از قبیل زورگيري، اخلال در نظم عمومي، ايجاد مزاحمت براي نواميس، ايجاد رعب و وحشت و... شناسايي و دستگيري اين افراد در دستور كار تیمی از پليس امنيت عمومي این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با همکاری ماموران انتظامی با یک سری تحقیقات میدانی در دو عملیات پلیسی،2 نفر از عاملان شرارت و اخلالگران نظم و امنیت اجتماعی را در شهر نکا شناسايي و دستگير کردند.
فرمانده انتظامی نکا با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه این افراد سلاح گرم و سرد كشف شد، تصریح کرد: متهمان پس از سیر مراحل قانونی با صدور حکم قضائی روانه دادسرا شدند.
سرهنگ عزیزی در پایان خاطر نشان کرد: پليس با مخلان نظم و امنيت عمومي تعارف ندارد و افرادي كه نيت هاي پليدي در سر مي پرورانند بدانند كه پليس با قاطعيت و جديت به پشتوانه همكاري آگاهانه شهروندان و حمايت دستگاه قضائي با آنان برخورد خواهد كرد.
-------------
بازداشت سارقان اماکن خصوصی در بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 9 سارق اماکن خصوصی و کشف 13 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی با اعلام این خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان بهشهر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به مرحله اجرا درآمد.
وی، افزود: در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 9 سارق حرفه ای در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی بهشهر، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی، متهمان را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
وی در ادامه اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی ها به 13 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ عنایتی در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند، گفت: پلیس به شدت با هنجار شکنان برخورد خواهد کرد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.
----------------
 
کشف خودروی سرقتی در گشت زنی های پلیس محمودآباد
فرمانده انتظامي محمودآباد از دستگيري سارق خودرو و کشف خودروی سرقتی پراید در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشريح اين خبر گفت: ماموران گشت انتظامی شهرستان در حین گشت زني در سطح حوزه استحفاظی به یک خودروی پراید مظنون و آن را متوقف کردند.
سرهنگ حسین زاده تصریح کرد: پس از بررسی های انجام شده، خودروی مورد نظر که دارای سابقه سرقت بوده توقیف و راننده آن دستگیر شد.
وی با اشاره به این که متهم در بازجویی های بعمل آمده به سرقت خودرو اعتراف کرد، افزود: سارق پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضائی شد.
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد در پايان به شهروندان توصيه کرد: با اقدامات پيشگيرانه احتمال سرقت را از سارقان سلب کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پليس 110 گزارش کنند.
-----------
کشف 8 دستگاه ماینر قاچاق در سوادکوه
جانشین انتظامی سوادکوه از کشف 8 دستگاه ماینر به ارزش 400 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مصطفی شامل در تشریح این خبرگفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس آگاهی شهرستان حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک خودروی سواری مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
وی با بيان اينكه در بازرسي از این خودرو 8 دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص راننده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.
سرهنگ شامل با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش ماينرهاي كشف شده را 400 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا واقلام ممنوعه مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی110 اطلاع دهند.
-------------

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار