نماینده مردم استان ایلام در مجلس؛
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنایع پتروشیمی با توجه به ارزش افزوده بالا می تواند به برگ برنده ایران در دوران تحریم تبدیل شود، گفت: استان ایلام در صورت جذب سرمایه گذاران قابلیت تبدیل‌شدن به “دُبی ثانی “و هاب صادرات را دارد.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴ 19 December 2021

به گزارش تابناک ایلام؛  سارا فلاحی در جریان بازدید از واحدهای الفین ،گوگردزدایی و HD پتروشیمی ایلام اظهار داشت: مانعی بر سر راه رشد اقتصادی ایلام وجود ندارد و توسعه و سرمایه‌گذاری در استان مستلزم هم‌افزایی و تهیه نقشه راه است.

وی ادامه داد: فرزندان و نخبگان این استان پروژه بزرگ الفین را در شرایط تحریم راه‌اندازی کرده‌اند و قابلیت احراز مسوولیت‌های کلان و حساس کشور را دارا هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گشایش مشکلات عرصه صنعت بویژه در شرایط حساس کشور با تعامل و رایزنی امکانپذیر است، افزود: مشکلات و مسائل پتروشیمی ایلام با چانه‌زنی نمایندگان مجلس و پیگیری نتیجه از مدیران وزارت نفت و هلدینگ خلیج‌فارس قابل حل است.

فلاحی تحمیل نیازهای استان به کشور را خواستار شد و با اشاره به اینکه نگاه رییس مجلس و وزیر نفت به ایلام مثبت است، تاکید کرد: پتروشیمی با ارزآوری و صادرات در دوران تحریم برگ برنده جمهوری اسلامی بوده است.

وی خنثی‌سازی و بی‌اثرکردن تحریم‌ها با غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم توسط دانشمدان هسته‌ای کشور و راه‌اندازی فاز دوم پتروشیمی را نتیجه‌ تکیه بر توانمندی‌های نخبگان این کشور عنوان کرد و بر لزوم سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست پتروشیمی و خارج شدن پارک پلی‌پروپیلن از روی کاغذ تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ذکر اینکه کلیه مطالبات بر اساس قانون بودجه به استان اختصاص داده نشده است، به رانت نفوذ سیاسی و اقتصادی در گلوگاه‌های حساس کشور برای واگذاری پروژه‌های فاقد مزیت به استان‌های برخوردار اشاره و اضافه کرد: علی‌رغم ظرفیت‌های مرز مشترک با عراق، اشتراکات فرهنگی مذهبی با کشور همسایه،دروازه مدیترانه ،دیپلماسی مرز و هاب صادراتی اما استان ،میراث‌دار بحران‌های فرسایشی از گذشته است.

وی در ادامه به برنامه وزارت نفت برای توسعه میادین نفتی و ضمانت وزیر نفت برای تکمیل فاز دوم پالایشگاه اشاره کرد و افزود: باید اراده و عزم جدی جهت بهره‌برداری از فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام به عنوان تامین کننده خوراک پتروشیمی برای تکمیل زنجیره تولید و اشتغال پایدار شکل گیرد.

نماینده استان در مجلس با تاکید بر بومی‌گزینی در میادین جدید نفتی در مهران و استفاده از فرزندان ایلام گفت: از شروط حضور پیمانکاران در ایلام تامین نیازهای شرکت‌ها در استان است و در سطح کلان توجه و نظر به سمت ایلام جلب شده است و مشکلات کارگران پانزده روزه نیز با کمک مسومسوولان پتروشیمی و استان حل شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار