نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دشمنان مذهب مقدس تشیع سال‌ها بر علیه این مذهب و پیروانش تبلیغات منفی کردند اما شکل گیری انقلاب اسلامی از سوی امام راحل باعث احیای اسلام واقعی شد و باید با تمام ظرفیت از این مهم صیانت کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ 18 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه‌های پیام نور و طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی به مناسبت ۲۷ آذر و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: توسعه ظرفیت علمی و پژوهشی در راستای حل مشکلات بخش‌های مختلف جامعه از اهداف والای انقلاب اسلامی است.
وی یادآورشد: ارتقای جایگاه علمی کشور همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و مراکز علمی کشور از حوزه‌های علمیه تا دانشگاه‌های مختلف وظیفه دارند نسبت به تحقق این مهم گام‌های بلند بردارند.
وی ادامه داد: گسترش آموزش عالی در سه دهه اخیر نه تنها جایگاه علمی ایران را میان کشورهای جهان ارتقا بخشیده بلکه نقش مهمی در آگاهی بخشی اجتماعی و فرهنگی ایفا کرده است اما این کافی نیست و مراکز علمی کشور باید با تمام توان در جهت تولید علم تلاش کنند.
امام جمعه اراک نسبت به توسعه علوم اسلامی تاکید کرد و گفت: گسترش علوم و معارف اسلامی، جوانان و نوجوانان و آینده نظام را در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایران اسلامی بیمه می‌کند.
آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از سال ۱۳۴۱ بر اساس موازین علوم اسلامی از سوی امام راحل پایه‌گذاری شد و بر اساس همین علوم و معارف مقدس تاکنون موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده است.
وی ادامه داد: دین مبین و فرهنگ اسلامی الگوها و اسوه‌های زیادی برای زندگی دارد که با اتکا بر آنها می‌توان مانع بروز بسیاری از چالش‌های فرهنگی در جامعه شد.
آیت الله دری نجف آبادی یادآوری کرد: بحث علمی از همان ابتدای انقلاب اسلامی مورد تاکید امام راحل و بعد از ایشان مقام معظم رهبری بود و از آن جایی که حوزه و دانشگاه، عرصه‌ای برای تبادل افکار و جریانات علمی است، امام راحل(ره) بر وحدت میان این دو کانون مهم تاکید و خواستار تقویت آن شدند.
امام جمعه اراک وحدت حوزه و دانشگاه را عامل آزاد اندیشی در فضای علمی کشور و گسترش تعامل و همفکری بیشتر میان جریانات علمی دانست و گفت: دانشجویان در دانشگاه‌ها و طلاب در حوزه‌های علمیه باید برای حفظ این وحدت بیش از پیش تلاش کنند.
آیت الله دری نجف آبادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح عنوان کرد: شهید مفتح نیز مانند دیگر شهدای فرهیخته انقلاب اسلامی از شخصیت‌هایی بود که با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار