عضو شورای شهر بجنورد گفت: عدم ارسال به موقع لایحه بودجه عمومی کشور توسط دولت به شورای عالی استان ها، باعث شد نقش این شورا در تدوین بودجه سال آتی نادیده گرفته شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵ 15 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،یوسف مغروری اظهار کرد: بررسی بودجه عمومی کشور یکی از مهمترین وظایفی است که طبق بند ۵ ماده ۷۸ مکرر ۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران بر عهده شورای عالی استان‌ها قرار داده شده است.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته به دلایل مختلف از جمله عدم ارسال به موقع لایحه بودجه عمومی کشور توسط دولت به شورای عالی استان‌ها، نقش این شورا در تعیین ردیف بودجه کمرنگ مانده است.

 

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: شاید تعیین نشدن اعضای هیئت رئیسه و کمیسیون‌های زیر مجموعه و به تبع آن کمیسیون تلفیق یکی از مهمترین دلایل این مسئله باشد.

 

مغروری گفت: مسئله ایفای نقش شورای عالی استان‌ها قبل از ارسال لایحه بودجه عمومی کشور به مجلس شورای اسلامی و در جهت تدوین و تنظیم بودجه شوراها و شهرداری‌ها باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

 

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: فلسفه اصلی این ماده قانونی، همان رفع تبعیض در نظام بودجه ریزی و گسترش عدالت و توزیع عادلانه امکانات است.

 

وی افزود: امروز کسی نمی‌تواند ادعا کند که بهتر از شورای یک شهر به مسائل اساسی آن شهر مانند جهات توسعه آتی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر، تنگناهای موجود و شاخص‌های اصلی و قابلیت‌های توسعه آن شهر آشناست.

 

این عضو شورای شهر بجنورد گفت: بر همین اساس معتقدیم شورای عالی استان‌ها با دارا بودن پتانسیل عظیم پشتوانه بیش از یک صد هزار شورا در سراسر کشور و استفاده از نظرات سازنده این عزیزان با عنایت به شناخت کمبودها و مشکلات و اولویت بندی آن‌ها و با تکیه بر مواد قانونی به ارائه و جمع بندی این نقطه نظرات در سطح کلان بپردازد.

 

مغروری در انتها بیان داشت: قطعاً دولت در اجرای سیاست‌های کلان بودجه‌ای، سیاست‌هایی نظیر فروش شرکت‌های دولتی، تسریع در خصوصی سازی، توجه به اقتصاد بخش تعاونی و رشد بودجه در این ارتباط و توجه به اسناد توسعه ملی استان‌ها با توجه به پتانسیل‌های بالقوه، آن‌ها را مد نظر قرار خواهد داد و شواری عالی استان‌ها در این زمینه به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار