رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اعتبارات خاص آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۶ میلیارد تومان در سال جاری افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 13 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سید جواد حسینی در شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی اظهار کرد: اکنون حدود ۷۰ هزار دانش آموز استثنایی در کشور داریم که در ۲۱ هراز مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: خراسان شمالی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی در بسیاری از حوزه‌ها پیش رو است و ظرفیت‌ها، امکانات ورزشی و توانبخشی که در این استان وجود دارد به تناسب جمعیت مطلوب است.

وی با اشاره به بهره برداری از مرکز جامع تشخیصی و توانبخشی خراسان شمالی در ۲ سال گذشته، افزود: اکنون ۱۲ مورد از این مراکز در کشور فعال هستند.

حسینی از تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار به خراسان شمالی در راستای طرح نهضت توان افزایی خبر داد و گفت: سعی داریم تمامی امکاناتی که دانش آموزان استثنایی به آن نیاز دارند را تهیه کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: اعتبارات خاص آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۶ میلیارد تومان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

وی افزود: هوشمندسازی ۲۰ کلاس درس آموزش و پرورش استثنایی، پرداخت ۶۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی، پیگیری تخصیص اعتبارات ۱۰۰ درصدی ۷ مدرسه استثنایی در حال ساخت و پیگیری ساخت ۸ سالن ورزشی ۲۰۰ درون مدرسه‌ای با کمک خیرین از جمله تعهدات سال جاری آموزش و پرورش استثنایی به استان خراسان شمالی است.

حسینی گفت: از ۱۲ آذر تاکنون در مجموع ۵۴ پروژه در سطح کشور کلنگ زنی و یا افتتاح شده است که از این تعداد ۴۰ طرح افتتاح و ۱۴ مورد نیز کلنگ زنی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: طی ۲ سال گذشته سرانه فضای آموزشی مناطق محروم ۲ و نیم متر مربع و سرانه فضای آموزشی کل کشور یک و نیم متر مربع رشد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار