افتتاحیه بیست و سومین دوره از مسابقات قران کریم ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی در ایلام با حضور مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی این استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 17 December 2020

برگزیدگان مسابقات قرآن کارکنان تامین اجتماعی ایلام معرفی شدند

به گزارش تابناک ایلام ؛مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام درمراسم افتتاحیه این آیین مذهبی اظهار داشت:برگزاری دوره های قرآنی موجب انس هر چه بیشتر آحاد جامعه و کارکنان با مفاهیم قرآنی می شود.

سهیلا ملکشاهی با اشاره به اینکه قرآن کریم ضامن سعادت در دنیا و آخرت است و بی شک تربیت کننده افراد و جوامع انسانی به سوی کمال ، تعالی و نیل به ارزشهای اخلاقی است، افزود: قرآن مجید چراغ راهنما و هادی انسان ها است.ما مسلمانیم ، کتاب ما قرآن است و معتقدیم که کتاب قرآن موجب رستگاری انسان در دو عالم است .

وی افزود: این افتخار ماست که کتاب مرجع بزرگ و سراسر معنوی و با عظمتی به نام قرآن داریم و خدا را شکر می کنیم و اگرالان این جمع قرآنی دور هم جمع شده اند به برکت و لطف و نگاه خداوند است و ماهم بایستی شاکر باشیم تا خداوند انشاالله چشمه های فضل و نگاه خودش را به برکت قرآن بیشتر به سوی ما متمایل کند .

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام گفت : یکی از نام ها و ویژگی های قرآن، شفاست که در آیات قرآن به آنها اشاره شده است وخداوند می فرماید واز قرآن، آن چه شفا و رحمت است برای مؤمنان نازل می کنیم و ستمگران را جز خسران و زیان نمی افزاید.

دکترعلیرضا رمضانی مدیردرمان تامین اجتماعی استان ایلام نیز با بیان اینکه قرآن پیوند دهنده قلب ها است اظهار کرد:این سری مسابقات می تواند در دوستی و محبت بین همکاران تاثیرگذار باشد، افزود: قرآن کریم چراغ روشن و هدایتگر بشر است.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان ایلام هدف از برگزاری مسابقات قرآن را در سطح استان ایلام؛ کاری ارزشمند در راستای گسترش و ترویج اندیشه‌های قرآنی و فرهنگ دینی برشمرد و افزود: پروردگار برای هدایت بندگانش راه‌های زیادی گشوده و مسیرهای متعددی قرار داده است تا ما با تامل و تفکر در نشانه‌ها و آیات؛ راه راست را برگزینیم و به سعادت دنیا و آخرت برسیم.

وی بیان کرد :با عنایت به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) و تاسی از بیانات موکد مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در میان آحاد جامعه اسلامی، بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم، ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی در استان ایلام طی روزهای 25 و 26 آبان ماه سال جاری برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم نعمت بزرگی است که خداوند منان آن را خاص ما بندگانش قرار داده تا با تمسک به مولفه‌های آن به عزت برسیم،گفت:با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا‌ و رعایت پروتکل های بهداشتی جهت انجام مسابقات در مرحله مقدماتی سعی گردید طی دو روز با رعایت فاصله‌گذاری، فضایی کاملا بهداشتی و در محیطی دوستانه و صمیمی همراه با آرامش و با حضور داوران بین‌المللی این دوره از مسابقات به نحو احسن انجام گیرد.

مدیردرمان ایلام بیان کرد: به داشتن چنین همکارانی واقعا افتخار می‌کنم که قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند، به امید روزی که قرآن کریم محور اصلی زندگی ما مسلمانان گردد.

علیرضا رمضانی تاکید کرد: مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ در روز‌ سه‌شنبه مورخ 1400/8/25 برای خواهران از ساعت 9 الی 30/11 و برای برادران از ساعت 14 الی ۱۶و همچنین رشته مفاهیم روز چهارشنبه مورخ 1400/8/26 از ساعت 14 الی 30/14 به صورت سراسری در کشور برگزار ‌و نتایج آن نیز متعاقبا اعلام می‌گردد.

مدیر درمان ایلام بهره‌گیری از نظر کارشناسی داوران را یکی از شاخص‌های مهم در انجام مسابقات برشمرد و گفت:با حضور این عزیزان، مسابقات در کلیه رشته‌ها از سطح بالایی برخوردارخواهد بود .

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده با توسعه و برگزاری کلاس‌های قرآن برای کارکنان و خانواده‌های آنها ترویج آموزه‌های قرآنی را شاهد باشیم.

گفتنی است: در پایان این مسابقات در رشته ترتیل شاکر بیگی - روح اله دامیان - محمود رضا صیدی حائز رتبه اول تا سوم شدند . در رشته حفظ حجت الله پناهی مقام اول و در رشته قرائت صادق احمدی و سید جمشید محسنی رتبه اول ودوم راکسب نمودند همچنین در رشته مفاهیم علی اشرف تابانی نفر اول و حجت اله پناهیان نفر دوم و فرزاد رضایی نفر سوم را کسب نمودند.

رشته ترتیل خواهران به ترتیب سیده صدیقه موسوی مقدم ، مینا فرهمند و نرگس منصوری نفراول تا سوم همچنین در رشته حفظ خانم عصمت جعفری نفر اول و در رشته قرائت ، خانم طیبه جمشیدیان نفر سوم شدند .

در رشته مفاهیم خانم ثریا سلیمانی موفق به کسب رتبه دوم شد.

نفرات برتر هر رشته جهت مسابقات سراسری به مشهد مقدس اعزام می شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار