مدیرکل حفاظت از محیط زیست البرز گفت: طرح‌های زیرساختی دفن بهداشتی زباله، تصفیه شیرابه‌ها، تولید کمپوست و کارخانه پیرولیز در حلقه دره آغاز شده؛ اما هیچکدام هنوز تکمیل نشده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 16 November 2021

هشدار محیط زیستی در حلقه دره/ فردین حکیمی: پروژه‌های بازیافت زباله سریع‌تر تکمیل شوند

به گزارش «تابناک البرز» تخلیه زباله در برخی نقاط کشور تبدیل به معضلی اساسی شده است. در استان البرز هم «حلقه دره» مقصد نهایی اغلب کامیون‌های حمل زباله در این استان است.
حلقه دره ارتفاعاتی در مرکز استان البرز است؛ جنوب ساوجبلاغ و شمال اشتهارد. رود شور هم از میان بلندی‌های حلقه دره می‌گذرد. در حاشیه این منطقه روزانه بیش از ۱۵۰۰ تن زباله تخلیه می‌شود!

فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز گفت: حلقه دره تنها مرکز دفن زباله در البرز است و زیرساخت‌هایی برای ایجاد لندفیل یا گورستان زباله به صورت بهداشتی، تصفیه شیرابه ها، تولید کمپوست، استحصال گاز و کارخانه پیرولیز ایجاد شده، اما تاکنون هیچ کدام از این پروژه‌ها به صورت کامل اجرایی نشده است.
حکیمی نسبت به وضعیت زیست محیطی این منطقه هشدار داد و گفت: تولید زباله چه در بخش خانگی و چه در بخش‌های صنعتی افزایش یافته و تجمع پسماند‌ها مشکلات زیست محیطی زیادی ایجاد کرده که قابل چشم پوشی نیست.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست البرز فرهنگ سازی برای کاهش تولید زباله، افزایش بازیافت پسماند‌ها و کاهش دفن زباله را مهمترین راهکار‌ها برای پیشگیری از آلودگی محیط زیست، سفره‌های آب زیرزمینی دانست و گفت: یکی از مشکلات ما در محقق نشدن زیرساخت‌های بازیافت زباله و مدیریت پسماندها، عدم ثبات در مدیریت بوده که فرصت لازم برای تحقق وعده‌ها به آنان داده نشده است و متاسفانه هیچ مدیری پاسخگوی تعهداتش نبوده است.
وی تصریح کرد: هر چند پرونده عدم مدیریت مطلوب پسماند‌های شهری در حلقه دره به مراجع محترم قضایی ارجاع شده و در حال رسیدگی است، ولی با توجه به نشست‌های مشترکی که با برخی از اعضای شورای شهر و سازمان مدیریت پسماند برگزار شده، امید است با اراده جدی مسئولین مربوطه شاهد تحقق تکالیف قانونی و جبران کم کاری‌های گذشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار