مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: برگزاری ۱۱ جشنواره ملی و استانی برای امسال در استان برنامه ریزی شده است که از این تعداد سه جشنواره به صورت ملی است.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 15 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسین فرخنده روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: جشنواره روستا و عشایر، جشنواره عکس رضوی و جشنواره فیلم فجر به صورت ملی و جشنواره های موسیقی مقامی، موسیقی جوان و نوجوان،تئاتر و صنعت چاپ به صورت استانی برگزار می شود.

وی در ادامه به پیمایشی که در سطح ملی و استانی در خصوص مطالعه افراد انجام شده، اشاره کرد و گفت: در این پیمایش مردم  خراسان شمالی ۴۶  درصد به سوال آیا کتاب می خوانید پاسخ مثبت دادند که در مقایسه با میانگین کشوری ۶ دهم درصد کمتر است.

وی شمار افراد مطالعه کننده کتاب های غیردرسی را نسبت به میانگین کشوری بیشتر دانست و گفت: ۸۲.۵ درصد کتاب های مطالعه شده غیردرسی و ۱۷.۵ درصد، درسی است که میانگین کشوری آن ۷۴.۵ درصد غیر درسی و ۲۵.۵ درصد کتاب های درسی است.

فرخنده اظهار داشت: همچنین براساس پیمایش انجام شده گرایش بیشتر مطالعه کنندگان در استان کتاب های رمان و داستان بوده و کتاب های با موضوع روانشناسی و کتاب های تربیتی و معارف در اولویت دوم  و شعر و ادبیات نیز در اولویت سوم افراد بوده است.

افزایش ۲۵ درصدی امانت کتاب در استان

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی درسال ۹۸ ، ۲۵ درصد افزایش امانت کتاب در استان ثبت شده است.

فرخنده اظهار داشت: خرید کتاب در طرح های فصلی کتاب در بهار و تابستان امسال استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به برنامه های هفته کتاب اشاره کرد و گفت: آیین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری از کتاب خاطرات یکی از مادران شهید ۳۰ آبان همزمان با سراسر کشور در محل سالن ایثار بیناد شهید امور ایثارگران استان با حضور مسئولان استانی، مادران شهید و نویسندگان حوزه دفاع مقدس برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این آیین یکی از برنامه های ملی و محوری بیست و نهمین دوره هفته کتاب است که با هدف تکریم مادران شهید و نویسندگان حوزه دفاع مقدس صورت می گیرد.

فرخنده گفت: علاوه بر رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری از کتاب یکی مادران شهید به صورت سراسری ، در  هر استان ها کتبی با مضمون شهدا و دفاع مقدس هم رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در پایان این آیین از مادران شهید وبانوان نویسنده حوزه دفاع مقدس دراستان قدردانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار