داوران جشنواره ملی نقاشی‌های مهربان با طبیعت، متشکل از آزاده مرادی، مهدی پرستار شهری، احمد میرزایی خرم، همزمان با معرفی برگزیدگان این جشنواره، بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 06 November 2021
داوران جشنواره ملی نقاشی‌های مهربان با طبیعت، متشکل از آزاده مرادی، مهدی پرستار شهری، احمد میرزایی خرم، همزمان با معرفی برگزیدگان این جشنواره، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان متن بیانیه به شرح زیر است: 
به نام خدا
هنری که به دست مخاطب نرسد نمی‌تواند سخن بگوید، گفتگو کند، بسازد و نقش ایفاء کند. گروه هنری ۲۰ در ۲۰ متشکل از هنرمندان، دانشجویان و اساتید هنر که از سال ۱۳۹۷ در همدان ایجاد شده در این راستا قدم برمی دارد، که رابطه‌ای مؤثر بین هنرمند و مخاطب به وجود آورده تا همه علاقه‌مندان به هنر و آثار هنری بتوانند از حضور یک اثر در محیط زندگی خود بهره‌مند شوند. ارتقاء فرهنگ بصری جامعه و ترویج فرهنگ خرید و فروش آثار هنری از مهمترین اهداف این گروه هنری است. در عین حال محیط زیست نیز بستری است عظیم و انسانی، که در دوران حاضر سرنوشت ساز نیز هست؛ چراکه آسیب دیده و زبان شکایت گشوده است.

جشنواره نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ "مهربان با طبیعت" اینبار به مناسبت میلاد فرخنده امام مهربانی ها، امام رضا (ع) و روز محیط بان در یکم تیر ماه ۱۴۰۰ در محل اداره محیط زیست استان همدان کلید خورد. 

مهمترین شرایط عمومی پذیرش آثار جشنواره را می‌توان قطع ۲۰ در ۲۰ نقاشی ها، و موضوعات آن‌ها یعنی محیط زیست، طبیعت، و محیط بان برشمرد؛ بر این اساس ۱۸۵ اثر از سراسر کشور واجد شرایط ذکر شده به بخش داوری جشنواره راه پیدا کرد.

شرکت کنندگان در استفاده از تکنیک کار خود آزاد بوده و محدودیت سنی هم برای این جشنواره در نظر گرفته نشده بود؛ با این حال قریب به اتفاق آثار به شکل حرفه‌ای و با انواع متریال و تکنیک‌های نقاشی ارائه شده بود.

در مرحله اول داوری آثاری که با موضوعات اعلام شده تناسبی نداشتند از مجموعه خارج شدند.

در ادامه هر داور در بخش‌های مجزا، آثار ضعیف‌تر را به شکل کاهشی از مجموعه خود خارج کرده و به داور بعدی ارائه می‌نمود تا ایشان هم نظر خود را اعمال کند. در نهایت هر مجموعه نقاشی را داوران بررسی و آثار منتخب به مرحله بعدی راه می‌یافت.

هیأت داوران در پایان ۳ اثر را بدون رتبه بندی، به عنوان آثار برگزیده جشنواره انتخاب نمود

این آثار با توجه به بیان بهتر موضوعات جشنواره، خلاقیت در ارائه و یا بیان موضوع، ترکیب بندی قوی و حرفه‌ای اثر داوری و پذیرفته شدند.

۲۰ اثر هم با نظر داوران انتخاب و شایسته تقدیر شناخته شدند

هیأت داوران ضمن تشکر از شرکت کنندگان این جشنواره، که با زبان رنگ و نقش پیام آور زیبایی و پاسداری از طبیعت بودند، از اداره محیط زیست و سایر ارگان‌های همراه تقاضا دارد در تداوم، رشد و اعتلای فعالیت‌های هنری کوشش کرده و موجبات تشویق و دلگرمی هنرمندان و هنرجویان جامعه را تا حد توان فراهم سازند.

داوران جشنواره نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ "مهربان با طبیعت": آزاده مرادی، مهدی پرستار شهری، احمد میرزایی خرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار