دادستان قم خبر داد؛
دادستان قم از ثبت نام ۱۷ دانش‌آموز فاقد شناسنامه در استان با دستور قضایی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹ 03 November 2021

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب،دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ثبت‌نام ۱۷ دانش‌آموز فاقد شناسنامه در قم با دستور قضایی و به صورت موقت انجام شده است.

او با تاکید بر این که تحصیل حق قانونی کودکان است و هیچ امری نباید باعث محرومیت آن‌ها از این حق شود،افزود: ثبت نام این تعداد دانش‌آموز تا زمان دریافت مدارک شناسایی و با دستور قضایی مسئول شعبه سرپرستی دادسرای قم صورت گرفته است.

غریب گفت: بر اساس گزارش‌ها و بازدید از منازل خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان و شعبه سرپرستی، دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی و برای بازگشت به تحصیل آن‌ها پیگیری لازم صورت گرفته است و خدمات حمایتی شامل کمک هزینه‌های تحصیل، تهیه اقلام آموزشی و مشاوره برای پیشگیری از ترک تحصیل و هدایت تحصیلی به آن‌ها ارائه می‌شود.

دادستان قم در خصوص حمایت‌های مالی از دانش آموزان تحت پوشش در معرض آسیب عنوان کرد: ۶۵۰ بسته لوازم التحریر به ارزش تقریبی هر بسته پنج میلیون ریال در بین محصلان خانواده‌های زندانیان با مشارکت موسسه‌های خیریه و انجمن حمایت از زندانیان توزیع شد.

او ادامه داد: همچنین هزینه تحصیلی دانش‌آموزان زندانیان بالای یک سال حبس و سایر هزینه‌های تحصیلی ۸۳ دانش‌آموز ممتاز زندانیان بالای پنج سال حبس نیز تامین، و تهیه تبلت و ابزار‌های آموزش مجازی برای دانش‌آموزان نیازمند تحت پوشش هم پیگیری شده است.

غریب با قدردانی از خیرانی که برای اعتلای آموزش و فرهنگ جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و روانی خانواده‌ها تلاش می‌کنند، تصریح کرد: تلاش مسئولان امر بر این بوده که خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان و خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست دارای پرونده در شعبه سرپرستی، از خدمات معیشتی، درمانی، کمک به تامین اشتغال، خدمات مشاوره‌ای، مددکاری، دوره‌های آموزشی و فرهنگی برخوردار باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار