رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۸ هزار و ۵۸۵ نفر نوآموز استان مورد سنجش قرار گرفتند که ۱۹ درصد این افراد به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 01 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی متقیان اظهار داشت: در مجموع ۱۹ هزار و ۵۹ نوآموز در طرح سنجش سلامت نوبت گیری کردند که تاکنون ۹۷.۵۱  درصد آنها مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: در طرح سنجش امسال، ۹۰۶ نفر مشکوک به مشکل بینایی، ۴۸۲ نفر با مشکل شنوایی، ۲ هزار و ۲۳۲ نفر مشکوک به مشکل آمادگی تحصیلی، ۵۲ نفر مشکوک به مشکل جسمی و حرکتی شناسایی شدند.

متقیان گفت: در مجموع ۲۰۰ نوآموز سنجش نشده اند که تا ۱۵ آبان ماه سنجش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نوآموزان که به مرحله تخصصی ارجاع داده می شوند با توصیه های کارشناسان، برای حل مشکل اقدام و در مدارس عادی به تحصیل مشغول می شوند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت:در طرح سنجش، هر سال ۱۵ تا ۲۵ درصد از دانش آموزان سنجش شده، به مرحله تخصصی، ارجاع داده می شوند. 

متقیان اظهار داشت: اولویت ما تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس تلفیقی و در کنار سایر دانش آموزان است.

وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را  پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان از اول مردادماه فعالیت را آغاز کردند. 

در مجموع سه هزار و ۲۴۲ دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی استان هستند که هزار و  ۷۴۲ دانش آموز در مدارس عادی به صورت تلفیقی و ه‍زار و  ۵۰۰ نفر در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.

همچنین ۱۸۵هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار