مدیر امور آبفای شهر کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: ایستگاه پمپاژ آب آشامیدنی این شهر با ظرفیت پمپاژ ۳۱۵ لیتر آب در ثانیه با اعتبار ۲۰ میلیاردریال بازسازی، تجهیز و استانداردسازی شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 01 November 2021

به گزارش «تابناک تهران»، امید صابری رونقی در این باره اظهار داشت: این ایستگاه پمپاژ آب آشامیدنی با پوشش ۸۱ هزار جمعیت شهری و روستایی بخش کهریزک مهمترین منبع انتقال و توزیع آب در منطقه است که بازسازی، تجهیز و استانداردسازی آن تاثیر زیادی در زمینه ارتقای کمی و کیفی آب توزیعی دارد.

وی با بیان اینکه بازسازی کلی ساختمان ایستگاه پمپاژ، تفکیک اتاق برق از تجهیزات مکانیکال، احداث ساختمان اپراتور در نزدیک ترین نقطه به ساختمان ایستگاه پمپاژ به منظور پایش مستمر(مانیتورینگ) تجهیزات و نصب جرثقیل سقفی جهت سهولت در نصب و اجرای تعمیرات احتمالی از جمله اقدامات صورت گرفته است، افزود: نصب چهار دستگاه پمپ مجهز به الکتروموتور سانتریفیوژ ۹۰ کیلووات نیز بخشی از کارهای صورت گرفته در جهت استانداردسازی ایستگاه پمپاز کهریزک است.

صابری هزینه بازسازی، تجهیز و استانداردسازی این ایستگاه پمپاژ را بالغ بر۲۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: نصب چهار دستگاه تابلو مجهز به درایو برای هر چهار پمپ ایستگاه، نصب تابلو تغییر وضعیت (change over) به منظور انتخاب نحوه تامین برق ایستگاه پمپاژ از دیزل ژنراتور یا برق شهر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در ایستگاه پمپاژ کهریزک عنوان کرد.

وی ادامه داد: احداث ساختمان دیزل ژنراتور مطابق با استاندارد های وزارت نیرو و نصب یک دستگاه دیزل ژنراتور ۵۷۵ کاوا جهت تامین برق ایستگاه پمپاژ در مواقع اضطراری و قطع برق شهر، از دیگر کارهای صورت گرفته در این ایستگاه پمپاژ است که با هدف افزایش ضریب اطمینان بهره برداری از تاسیسات، کاهش مصرف و هدر رفت انرژی انجام شد.

صابری یادآور شد: درخواست افزایش قدرت قراردادی (آمپراژ) انشعاب برق ایستگاه پمپاژ از ۲۰۰ به ۴۰۰ آمپر و به تبع آن اجرای طرح تقویت ترانس از ۲۰۰ به ۳۱۵ کاوا به منظور ارتقای قدرت و ایمن سازی انرژی برق، ازدیگر اقدامات در دست اجرای شرکت در جهت بازسازی و استانداردسازی ایستگاه پمپاژ کهریزک است.

امور آب و فاضلاب کهریزک آبفای منطقه۶ تهران در جنوب شهرستان ری واقع است و جمعیت شهری و روستایی بالغ بر۸۱ هزار نفر (۶۶ هزار نفر شهری و ۱۵هزار و ۴۰۰ نفر روستایی) را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار