رییس سازمان حمل ونقل بارو مسافر شهرداری بجنورد گفت: ۵۰ درصد از حدود ۷۰۰ دستگاه ناوگان تاکسی خطی در مرکز استان فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ 31 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،احمدشافعی اظهار داشت: اکنون بیش از ۶۲۰ دستگاه تاکسی در شهر بجنورد و ۷۰ دستگاه تاکسی در خطوط حومه و روستاهای اطراف خدمات رسانی دارند که در خطوط روستایی ۱۰۰ درصد ناوگان فرسوده است.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر هیچ اقدامی برای نوسازی ناوگان از طرف دولت انجام نشده است و رانندگان هم با علت مشکلات اقتصادی نتوانسته اند در این زمینه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اعتبار تسهیلاتی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی از طرف دولت تامین نشده است گفت: با رایزنی های انجام شده، قرارداد با صندوق کارآفرینی امید منعقد و مقرر شد تا تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت نشد اما مالکان تاکسی ها از دریافت آن استقبال نکردند.

شافعی افزود: یکی از مشکلات رانندگان برای دریافت این اعتبار تسهیلاتی، ناتوانی در تامین آورده است، در این قرارداد رانندگان باید ۲۰ درصد از قیمت خرید خودرو را به عنوان آورده تامین کنند و معادل ۸۰ درصد قیمت آن را تسهیلات دریافت می کنند.

رییس سازمان حمل ونقل بارو مسافر شهرداری بجنورد افزود: تامین آورده برای رانندگان مشکل است از طرفی تعداد ضامن درخواست شده از طرف بانک زیاد است که متقاضیان در تامین آن دچار مشکل شده اند از این رو تاکنون متقاضی در این زمینه نبوده است.

وی درباره پیگیری ها برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: در سال های گذشته ۲۵۰ دستگاه تاکسی بجنورد با دریافت تسهیلات نوسازی و عمر ناوگان تاحدی جوان شد اما در حدود پنج سال گذشته تسهیلات به این امر اختصاص نیافته است، افزایش قیمت خودروها و مشکلات ناشی از تحریم ها و عمل نکردن خودروسازان به تعهدات سبب شد تا طرح نوسازی موقف شود. 

رییس سازمان حمل ونقل بارو مسافر شهرداری بجنورد اظهار داشت: در سال های اخیر هیچ برنامه و کمی از طرف دولت برای نوسازی تاکسی ها انجام نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار