درمراسم خاکسپاری استاد باغبانباشی روی داد؛
خبر تأسفبار درگذشت پیشکسوت مشعلدار و رکوردار بازیهای آسیایی تهران، خیل عظیم مردم، مسئولان، پیشکسوتان و ملی پوشان ورزش کشور، خراسان رضوی و شهرستان طرقبه شاندیز را از ساعت ٩صبح روز جمعه هفتم آبان برای تکریم، تعظیم و تدفین اسطوره ورزش دومیدانی به استادیوم آزادی و گلزاری شهدای طرقبه کشاند.
کد خبر: ۱۰۰۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 30 October 2021

به گزارش تابناک رضوی، قبل از آغاز آیین خاکسپاری شادروان باغبانباشی، افشین داوری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به همراه هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو ومیدانی و امیرزارعی رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان از پیست خاکی دوومیدانی مجموعه ورزشی آزادی طرقبه بازدید کردند.

سرپرست ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: از دیرباز آرزوی شادروان باغبانباشی قهرمان و طلایه دار پیشین آسیا ایجاد پیست تارتان در استادیوم ورزشی آزادی شهر طرقبه بود که بعد از این بازدید و قبل از آرمیدن پیکر قهرمان نامدار ورزش دوومیدانی آسیا در آغوش خاک و جایگاه ابدی اش میگوییم این اقدام برآورده می شود.

داوری دررابطه با اجرای این پروژه ورزشی در شهرستان بینالود گفت: ازدیربازاین منطقه جغرافیایی به دلیل اقلیم، آب و هوای مناسب بستری قابل توجه به عنوان خاستگاه این رشته ورزشی درکشور مطرح بوده وتاکنون قهرمانان شایسته و ارزنده زیادی را به دنیای این رشته ورزشی مادر معرفی کرده است.

وی افزود: نقش ارزشمند آموزشی استاد باغبانباشی در جهت رشد، شکوفایی و افتخارآفرینی ورزشکاران تأثیر ویژه ای داشته است.

از این رو است که استاد دلسوزانه و هدفمند آرزوی ایجاد پیست تارتان زادگاهش را سالیان طولا نی در دل پاکش پروراند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اضافه کرد: در بررسی میدانی پیست خاکی موجود در مجموعه ورزشی مذکور مشاهده گردید که هزینه زیر ساخت ها و تکمیل پیست تارتان دوومیدانی بسیار زیاداست اما به عنوان یکی از شاگران استاد علی باغبان باشی و متولی امر ورزش استان از ابتدای کار مجدد در این استان بر آن هستیم تا با برنامه ریزی دقیق، اصولی و همچنین بهره جستن از مساعدت و حمایتهای مسئولین کشور، استان و شهرستان، نیک اندیشان و مشارکت اهل ورزش و بخش خصوصی این مهم ورزشی نیز به منصه ظهور برسد.

همچنین امیر زارعی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان در رابطه با تخصیص امکانات و ایجاد مستحدثات ورزشی در مناطق پر جمعیت شهرستان طرقبه شاندیز به افشین داوری گفت: ارزش افزایی، تحول و تقویت ورزش شهرستان به منزله ارتقاء سطح کیفی ورزش مشهد مقدس پایتخت معنوی ایران محسوب می‌گردد و به دلیل همجواری علاقه مندان به ورزش از فضاها وامکانات ورزشی موجود مشترکا استفاده می نمایند.

زارعی همچنین از سرپرست ادار ه کل ورزش وجوانان خراسان رضوی خواست تا نسبت به صدور مجوز نامگذاری این مجموعه ورزشی به نام طلایه دار و رکورددار دوومیدانی آسیا استادباغبانباشی دستور مقتضی صادر نماید.
شایان ذکراست، استاد علی باغبان باشی، متولدسال١٣٠٣ در محله داغستان شهر طرقبه است که پرواز روح بلند این اسطوره اخلاق در ورزش ایران به سوی قادرمتعال داغی بود بردل مردم شریف محله داغستان که با هجران جانگداز این فقید فرزانه درسن ٩٧ سالگی رخ داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار