عضو شورای شهر تهران:
عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم برخورد قانونی با تردد خودروهای دودزا گفت: پلیس در این موضوع نباید تمایزی میان خودروهای شهروندان با خودروهای سازمانی و نهادهای عمومی و دولتی قائل شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 26 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، سید احمد علوی روز سه شنبه در جریان هجدهمین جلسه شورای شهر با ارائه تذکری بر لزوم دریافت معاینه فنی و تعمیر خودروهای دودزای شهرداری، سازمان ها و پلیس تأکید کرد.

وی با اشاره به گزارش های هواشناسی مبنی بر کم بارش بودن پاییز امسال گفت: همانگونه که آمار و اطلاعات نشان می دهد از ابتدای سال تا امروز تنها ۲ روز هوای پاک در تهران داشتیم.

وی افزود: اکنون که به ماه هایی که به گواهی آمار در سال های گذشته آلوده ترین روزهای پایتخت را رقم زدند نزدیک می شویم، پلیس راهنمایی و رانندگی با جدیت بیشتری با خودروهای آلاینده برخورد کند.

علوی ادامه داد: پلیس همچنین باید در جریمه و توقیف خودروهای فاقد معاینه فنی عزم بیشتری داشته باشد.

عضو شورای تهران با اشاره به دودزا بودن خودروهای شهرداری مخصوصا خودروهای حمل زباله، خاطر نشان کرد: در موارد متعدد مشاهده شده که خودروهای شهرداری مخصوصا خودروهای سنگین و خودروهای حمل زباله، خودروهای سازمان ها و نهادهای دولتی و همینطور خودروهای سنگین راهنمایی و رانندگی با وجود آلایندگی زیاد به راحتی در شهر تردد می کنند.

وی تاکید کرد: لازم است که مسئولان نسبت به تعمیر این خودروها اقدام کنند و پلیس هم در برخورد با خودروهای آلاینده تمایزی میان خودروهای شهروندان و سازمانی و دولتی قائل نشود.

علوی با اشاره به آلایندگی کارخانه های اطراف تهران، افزود: محیط زیست و مسئولان مرتبط نیز نسبت به فعالیت کارخانه های اطراف تهران اقدامات لازم و مراقبت ها را داشته باشند تا میزان آلایندگی به حدی نرسد که مدارس باز نشده، بار دیگر تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا شوخی بردار نیست، عنوان کرد: سال گذشته که هم منع تردد شبانه بود و هم دورکاری ها برقرار و ترافیک کمتر از امسال، باز هم شاهد روزهای آلوده در تهران بودیم.

علوی یادآور شد: امسال دورکاری ها لغو شده، مدارس در آستانه بازگشایی هستند، ترافیک در تهران سنگین است و لازم است که تمام تلاش خود را برای کنترل آلودگی هوا به کار بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار