750 هزارتن نخود دیم ازخسروشیرین راهی بازار می شود

مهدی یعقوبی مسئول مرکز جهادکشاورزی خسروشیرین اظهار کرد: عملکرد برداشت نخود دیم در این منطقه ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می‌شود افزون بر ۷۵۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۹۷۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ 19 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی یعقوبی مسئول مرکز جهادکشاورزی خسروشیرین اظهار کرد: عملکرد برداشت نخود دیم در این منطقه ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می‌شود افزون بر ۷۵۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

 

او تصریح کرد: ۳۰ در صد از مزارع نخود دیم به صورت مکانیزه کشت شده است که با توجه به افت بارندگی در امسال و کاهش ارتفاع نخود و همچنین نبود امکانات از جمله کمباین مخصوص برداشت نخود، برداشت بصورت سنتی انجام می‌گیرد.

یعقوبی بیان کرد: ارقام عادل و گوکسو از ارقام جدیدی هستند که کشت شده، ولی مقاومت این ۲ رقم در برابر تنش خشکی نسبت به رقم محلی کمتر است. از مزایای منحصر به فرد نخود دیم خسروشیرین این است که هیچگونه کود و سمی استفاده نمی‌شود.

نخود دیم خسروشیرین از نظر رنگ و طعم و خوش پخت بودن از بازار پسندی مناسبی برخوردار است که معمولا به استان اصفهان به منظور تهیه نخودچی ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار