تولید روزانه ۵۰۰ هزار ماسک در استان مرکزی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روزانه حدود ۵۰۰ هزار ماسک در ۲۰ واحد فعال تولیدی ماسک در استان تولید می شود.
کد خبر: ۹۲۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 22 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: هنگامی که در کشور ویروس کرونا گسترش پیدا کرد مسئولان مربوطه تنها راه مقابله با این بیماری را استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها بیان کردند، اما تولید ماسک موجود در کشور کفاف نیاز جامعه را نمی‌داد و تمام کشور اعم از نیروهای بسیج، گروه‌های مردم‌نهاد، سپاه و غیره برای تولید ماسک به میدان آمدند.
وی اظهار داشت: هر کس وسایل مورد نیاز برای تولید ماسک اعم از چرخ خیاطی خود را پای کار آورد تا هم‌وطنان از این بیماری در امان بمانند و تلاش‌های تمام افراد جواب داد و روزانه تعداد بسیاری ماسک تولید می‌شد.
وی تاکید کرد: در این میان کارگاه‌های تولیدی زیادی فعال شدند و برای بسیاری از افراد اشتغال ایجاد شد حاصل این تلاش‌ها وجود تعداد زیاد ماسک در داروخانه‌ها شد و مردم به راحتی به وسایل بهداشتی اعم از ماسک، الکل و غیره دسترسی پیدا کردند و دیگر نگرانی و دغدغه برای تهیه ماسک وجود ندارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: اکثر واحدهای تولیدی ماسک در شهر اراک هستند و مابقی آنها در سایر شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.
دکتر جمالیان با اشاره به وضعیت ماسک و کارگاه‌های تولیدی گفت: هم‌اکنون ۲۰ واحد فعال تولیدی ماسک در استان مرکزی وجود دارد که تمام آنها در راستای نیاز جامعه تلاش می‌کنند.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: خوشبختانه هم‌اکنون در استان مرکزی با هیچ کمبودی در زمینه ماسک مواجه نیستیم و مقدار مورد نیاز در داروخانه‌ها یافت می‌شود و واحدهای تولیدی ماسک با وجود هر مشکلی تا به امروز اقدام به تولید ماسک کرده‌اند.
وی افزود: قیمت مصوب هر ماسک یک هزار تومان است و مردم می‌توانند به آسانی ماسک خود را تهیه کنند؛ روزانه حدود ۵۰۰ هزار ماسک در استان مرکزی تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار