دولت با اولویت‌ها و نیازهای مردم حرکت نمی‌کند

نماینده شیراز با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجلس حل مشکلات اقتصادی مردم است، گفت: در حوزه اجرا دولت باید قوانین اجرایی را درست پیش ببرد و متاسفانه این بخش دچار مشکل است و دولت با اولویت‌ها و نیازهای مردم حرکت نمی‌کند و متناسب با نیازهای مردم برنامه‌ریزی نمی‌کند البته این موارد نقص قوانین نیست.
کد خبر: ۹۱۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 24 November 2020
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی علت شرایط حاکم و افزایش ناگهانی قیمت مرغ  را سردرگمی، بی‌برنامه‌گی و بی‌نظمی دولت در تامین کالای اساسی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: امروز دولت با تصمیمات خلق‌الساعه در بحث کالاهای اساسی متاسفانه اقدام فاقد منطق و کارشناسی را دنبال کرده و این اقدام منجر به افزایش قیمت کالاهای ضروری به ویژه مرغ، لبنیات و مایحتاج ضروری مردم شده است.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم دولت به زودی بتواند بر مشکلات اقتصادی مردم فائق بیاید و اقلام ضروری را در اولویت قرار دهد، افزود: ما معتقدیم که کالاهای اساسی باید تامین ارز با ارز ترجیحی، توسط دولت شوند و با تامین ارز ترجیحی کالاهای اساسی مردم (به ویژه نهادها) مورد توجه قرار بگیرد.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مورد حذف ارز ترجیحی، اظهار داشت: این پیش‌بینی می‌شد که با برداشتن ارز ترجیحی از کالاهای اساسی این عواقب پدید آید، اما متاسفانه دولت به صورت یک دنده و لجوجانه برخورد و نیاز اساسی مردم را مورد توجه قرار نداد و مجلس این مورد را به‌عنوان یک نیاز جدی دنبال می‌کند.
 
عزیزی در ادامه با بیان این موضوع که بخشی از نهاده‌های صنعت دام و طیور را خودمان می‌توان تولید و با برنامه‌ریزی صحیح در تولید نهاده‌های دامی خودکفا شد، تاکید کرد: تحقق این مهم به شرطی است که دولت از کشاورزان حمایت کند.
 
وی تضمین خرید، تامین آب کشاورزی، قیمت بذور و غیره را از جمله مشکلات کشاورزان مطرح کرد و گفت: متاسفانه خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای کشاورزان طی سال‌های اخیر با نابه‌سامانی‌هایی روبه‌رو بوده و انگیزه تولید از کشاورزان سلب شده است؛ ما باید این اطمینان و تضمین خرید را به کشاورزان بدهیم که اقدام به تولید محصولات و نهاده‌های دامی کنند.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس اظهار کرد: برای کاهش وابستگی‌ و حل مشکلات اساسی مردم راهی جز نگاه به درون و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و قابلیت‌ها نداریم و لازمه آن این است که مجموعه دولت به عنوان وظیفه مهم مورد حمایت قرار دهد.
 
عزیزی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجلس حل مشکلات اقتصادی مردم است، ادامه داد: در حوزه اجرا دولت باید قوانین اجرایی را درست پیش ببرد و متاسفانه این بخش دچار مشکل است و دولت با اولویت‌ها و نیازهای مردم حرکت نمی‌کند و متناسب با نیازهای مردم برنامه‌ریزی نمی‌کند البته این موارد نقص قوانین نیست.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار