امروزه نگهداری از پرندگان به عنوان حیوان خانگی بسیار متداول شده و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای نگهداری از حیواناتی چون سگ و گربه به سراغ حیوانات آرام تر و کم دردسر تری چون پرندگان بروند. در این میان مرغ عشق و عروس هلندی از پرندگان زیبایی هستند که طرفداران زیادی دارند.
کد خبر: ۸۸۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 01 August 2020

زیباترین پرندگان خانگی

امروزه نگهداری از پرندگان به عنوان حیوان خانگی بسیار متداول شده و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای نگهداری از حیواناتی چون سگ و گربه به سراغ حیوانات آرام تر و کم دردسر تری چون پرندگان بروند. در این میان مرغ عشق و عروس هلندی از پرندگان زیبایی هستند که طرفداران زیادی دارند.

مرغ عشق

مرغ عشق، پرنده مهربان و با مزه ای است که اگر به درستی آموزش ببیند می تواند صحبت کرده و حرف های شما را تکرار کند؛ آن ها زبان آموزان سریعی هستند و می توانند کلمات یا عبارات ساده را به سرعت یاد گرفته و تقلید کنند. این پرنده کوچک، قیمت مناسبی داشته و رنگ ها و اندازه های مختلفی دارد. از آن جایی که نگهداری از این پرنده آسان است، برای افراد مبتدی و کسانی که پیش از این تجربه نگهداری از پرندگان خانگی را نداشته اند، انتخاب ایده آل و مناسبی است.

مرغ عشق ها طول عمر نسبتا کوتاهی دارند و معمولا بین 6 تا 12 سال عمر می کنند. به مرغ عشق طوطی کوچک دم دراز نیز می گویند؛ طول این پرنده حدود 18 سانتی متر بوده و وزن آن بین 28 تا 42 گرم متغیر است. مرغ عشق ها به داشتن شخصیت اجتماعی و بازیگوش شناخته می شوند. آن ها عاشق معاشرت با انسان ها و بسیار کنجکاو بوده و همیشه به دنبال چیزهای جدید برای کشف کردن هستند. این پرنده ها از حضور در جمع لذت برده و بیشتر تمایل دارند که به صورت گروهی زندگی کنند. آن ها به رژیم غذایی متنوعی احتیاج دارند که شامل گلوله ها و توپک های خوراکی، سبزیجات و میوه های تازه می شود و گاهی اوقات نیز از بذر چمن به عنوان یک مکمل و غذای کمکی استفاده می کنند.

زیباترین پرندگان خانگی

مرغ عشق ها به دلیل جهش ژنتیکی در رنگ های گوناگون از سبز و زرد گرفته تا آبی تیره وجود دارند. از جمله مسائلی که در رابطه با این پرنده ها وجود دارد این است که مرغ عشق ها مستعد ابتلا به سرطان و تومور هستند. آن ها معمولا در مناطق گرم و ساحلی، از هند تا استرالیا و نواحی گرمسیر آمریکا یافت می شوند.

عروس هلندی

عروس هلندی یکی از محبوب ترین پرندگان خانگی است که به طوطی کاکل دار معروف است. میانگین طول این پرنده استرالیایی بین 30 تا 33 سانتی متر و وزن آن بین 55 تا 115 گرم متغیر است. متوسط طول عمر عروس هلندی 20 تا 30 سال است البته بسته به شرایط نگهداری، ممکن است بیشتر نیز عمر کرده و حتی به بالای 30 سال برسد. این پرنده را نمی توان در گروه پرندگان سخنگو قرار داد؛ البته اگر آموزش ببینند می توانند در حد گفتن چند کلمه (و نه جمله کامل) صحبت کنند. اما در سوت زدن بسیار ماهر هستند و می توانند از این طریق به خوبی آواز بخوانند. عروس هلندی نر در سوت زدن بهتر از عروس هلندی ماده عمل می کند.

زیباترین پرندگان خانگی

دو مشخصه ظاهری این پرنده که آن ها را از دیگر پرندگان متمایز کرده و در گروه زیباترین پرندگان خانگی قرار داده است رنگ گونه های آن ها و تاج زیبایشان است. هر چه سن این پرندگان بیشتر می شود، رنگ بدن آن ها کم رنگ تر شده و از این رو می توان سه رنگ زرد، سفید و خاکستری را برای این پرنده ها در نظر گرفت. در حال ظاهر 22 ترکیب رنگی مختلف برای این پرنده وجود دارد که در اثر جهش ژنتیکی به وجود آمده اند.

عروس هلندی پرنده دوست داشتنی است که خوی سازگاری داشته و به همین دلیل برای زندگی در آپارتمان پرنده مناسبی است. این پرندگان رژیم غذایی متنوعی دارند که همه مواد مغذی از جمله ویتامین ها و مواد معدنی را در بر می گیرد. دانه ها بخش عمده ای از غذای این پرندگان را تشکیل می دهند اما به دلیل چربی بالایی که دارند، باید در میزان مصرف آن دقت کرد. برخی از متخصصان توصیه می کنند که بیش از حدود 30 درصد رژیم غذایی پرندگان نباید شامل بذرها باشد.

برای نگهداری این پرنده باید یک قفس بزرگی تهیه کنید تا پرنده بتواند به راحتی در آن حرکت کرده و بال های خود را باز کند. همچنین فضای کافی برای قرار دادن ظرف مخصوص آب و غذا و نیز اسباب بازی های عروس هلندی شما وجود داشته باشد. از آن جایی که این پرندگان عادت دارند برای خوردن غذا به کف قفس خود بروند، بهتر است کف قفس را با یک روزنامه بپوشانید و دانه ها را روی آن بریزید.

عروس های هلندی بسیار بازیگوش و فعال هستند؛ اما توجه داشته باشید که هنگام بازی با آن ها باید به آرامی رفتار کرده و مراقب این پرنده کوچک و بامزه باشید.

این مقاله توسط سایت فارسی پت ترجمه و تهیه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار