دکتراستارتاپ به دانشگاه اصفهان می‌آید

تابناک: همایش کارآفرینی مدرن با حضور مهدی علی پور سحابی معروف به دکتر استارتاپ در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 25 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد بیگدلی اظهار کرد: "همایش کارآفرینی مدرن" فردا در تالار شهید آوینی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و مهدی علی پور سحابی به عنوان مدرس در این زمینه تدریس می‌کنند.

وی ادامه داد: مهدی علی پور سحابی معروف به دکتر استارتاپ، مربی و مشاور کارآفرینی است که در همایش "بریج برلین" هم حضور داشته است. ایشان مؤسس وب سایت "آوا بوک" است که اکنون به اسم "فردابوک" فعالیت می‌کند، همچنین مؤسس وب سایت "میلوژی" در زمینه خودشناسی است.

دبیر همایش کارآفرینی مدرن در مورد اهداف این همایش گفت: یکی از دلایل برگزاری این همایش، آشنایی دانشجویان با موضوعات کارآفرینی است، به این صورت که خودشان برای خودشان کار به وجود بیاورند و به فکر شرکت‌ها نباشند.

بیگدلی اضافه کرد: از کارآفرینان جوانی که بیشتر در حوزه IT یا علوم جدید کار و کسب درآمد داشته‌اند نیز دعوت کرده‌ایم. به عنوان نمونه آقای علی پور با اینکه ابتدای کار خود هستند، سالانه بیشتر از یک میلیارد تومان گردش مالی دارند. در برنامه‌های بعدی سعی می‌کنیم مدعو همایش، آرمند، رییس "کافه بازار" و حمیدی، رییس "دیجی کالا" باشند.

وی افزود: اگر استقبال خوب باشد سعی می‌کنیم این همایش را هر ماه برگزار کنیم و هر بار هم مدرس‌های متفاوت بیاوریم. البته این امکان هم وجود دارد که به صورت فصلی برنامه برگزار کنیم باید ببینیم استقبال به چه نحو خواهد بود.

دبیر همایش کارآفرینی مدرن تصریح کرد: این همایش زیرمجموعه انجمن‌های علمی مهندسی کامپیوتر ، فیزیک و شرکت ون دیجیتال است. همچنین از طرف جامعه کارآفرینی اصفهان، وب سایت اصفهان پلاس و معاونت فرهنگی دانشگاه اصفهان حمایت‌هایی شده است.

بیگدلی در مورد شرایط ورود به همایش خاطرنشان کرد: ورود برای همه آزاد است، اما بهتر است با لینک ثبت‌نام همایش از طریق سایت myevent.ir/modern. وارد شوند.

وی تصریح کرد: این همایش قبلاً در سطح تهران در قالب کافه کارآفرینی برگزار شده است. در سطح دنیا و در قالب "گرایند" و "اسپارک" به شکل جدی برگزار می‌شود، اما در سطح دانشگاه تا به حال وارد نشده بود. هدف ما این است که دانشجویان را با این مباحث آشنا کنیم و چون دانشجویان در سطح کشور منتظرند کسی به آن‌ها شغل بدهد و حاضر نیستند از علمشان هرچند کم یا زیاد شغلی ایجاد و با آن کار کنند.

دبیر همایش کارآفرینی مدرن افزود: در مباحثی که در این رویداد مورد بررسی قرار می‌گیرد، تأکید بر این است که شما با علمی که دارید حتی در حد کارشناسی می‌توانید برای خودتان شغلی ایجاد و کسب درآمد کنید.

بیگدلی اظهار امیدواری کرد در مجموعه همایش‌هایی که برگزار می‌شود نرخ بیکاری توسط دانشجویان کشور کاهش پیدا کند.

وی در مورد دلیل انتخاب نام کارآفرینی مدرن تصریح کرد: کارآفرینی در ایران به شکلی سنتی بوده، اما شاهدیم که مباحثی مدرن در این زمینه در دنیا استفاده می‌شود و شغل‌های بسیاری ایجاد کرده و به شدت توانسته برای کشورهای متفاوت ارزآوری کند.

دبیر همایش کارآفرینی مدرن ادامه داد: این اتفاق در ایران هم جوانه زده، اما نهادینه نشده است به همین دلیل سعی می‌کنیم تا با برگزاری این همایش‌ها زمینه‌های کارآفرینی مدرن را در کشور رایج کنیم.

به گزارش ایسنا؛ همایش کارآفرینی مدرن عصر فردا (چهارشنبه) درتالار آوینی دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار