استاندار آذربایجان غربی

با ایستادگی و ایثار تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم

تابناک آذربایجان غربی به نقل از ایرنا ـ استاندار آذربایجان غربی گفت: با ایستادگی و ایثار ملی ، تمامی تهدیدهایی که را متوجه انقلاب و نظام بود ، به فرصت تبدیل کردیم.
کد خبر: ۷۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 17 August 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از ایرنا، قربانعلی سعادت روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی که در سالن کانون بسیج جوانان ارومیه برگزار شد ، افزود: جنگ تحمیلی بزرگترین تهدید علیه کشور ما بود که با ایثار و فداکاری رزمندگان و با جانفشانی شهدا ، آزادگان و جانبازان به فرصتی برای بقا و پیشرفت همه جانبه کشور تبدیل شد.

وی بیان کرد: دومین تهدیدی که متوجه کشور ما بود و با مقاومت ملی و هدایت و تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری به فرصتی برای اقتدار بیشتر کشور ما منجر شد ، همین موضوع پرونده هسته ای بود که به سرانجام خوبی رسید.
وی با اشاره به حمایت همه جانبه کشورهای طرف مذاکره ایران در گروه 1+5 از حمله صدام به ایران و ادامه جنگ تحمیلی اظهار کرد: در موضوع هسته ای نیز ما با مقاومت و ایثار ملی تهدید جدی گزینه نظامی را به فرصت اقتصادی تبدیل کردیم.
وی ادامه داد: کشور ما هم اکنون در سایه تلاش و مجاهدت ایثارگران و همه ملت به خصوص با هدایت رهبری در مسیر سازندگی قرار گرفته و با اجرای منویات مقام معظم رهبری در تحقق اهداف برنامه برنامه ششم توسعه ، با قرار گرفتن در مسیر شکوفایی اقتصادی به مسیر درخشان خود ادامه خواهد داد.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: پایین آمدن قدرت خرید مردم و تحمل سختی های اقتصادی هم نوعی ایثار مردمی و ملی بود که در نهایت به سود همه ملت خواهد بود و جای تقدیر دارد.
وی قدردانی نعمت ولایت و نظام جمهوری اسلامی را لازم دانست و بیان کرد: آزادگان پیشتاز حمایت از حریم ولایت و نظام بوده و هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: از این خطه ولایی در طول دفاع مقدس دو هزار و 20 آزاده سرفراز در دفاع از حریم انقلاب و کشور به اسارت در آمده و در طول دوران سخت اسارت با سرافرازی مقاومت کردند.
مهدی فعال با اشاره به شهادت 13 نفر از آزادگان این استان در دوران اسارت و چهار نفر در ایام پس از بازگشت به میهن افزود: پس از ربع قرن ، آزادگان همچنان با همان روحیه در دفاع از نظام و کشور آماده هستند.
وی حفظ روحیه مقاومت و ایثارگری و دفاع از نظام و انقلاب توسط آزادگان را تحسین برانگیز خواند و گفت: 90 درصد آزادگان در حین اسارت مجروحیت داشته اند و این امر نشان می دهد که آنها تا آخرین حد توان خود مقاومت و ایستادگی کرده اند.
وی نهادینه سازی فرهنگ ایثار و آزادگی و شناساندن مقام آزادگان و نیز تجلیل و تکریم آزادگان را از جمله اهداف برنامه های بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور ذکر کرد.
به گزارش ایرنا ، در این آیین که با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر ارومیه و بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برگزار شد ، تعدادی از آزادگان برگزیده به همراه تعدادی از فرزندان نخبه و برجسته آزادگان مورد تجلیل قرار گرفتند.ک2

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار