کتب درسی از اول شهریور در فارس توزیع می شود

توزیع کتب د‌‌‌رسی از اوایل شهریور آغاز می شود.
کد خبر: ۷۷۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 16 August 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم تحریر و کتابفروشان شیراز گفت: کتب درسی دوره اول متوسطه و پایه هفتم هشتم و نهم شهریور توزیع می‌شود و دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و دوره دوم متوسطه باید کتب درسی خود را از طریق مدارس و یا سایت آموزش و پرورش دریافت کنند.
محمد علی زعفرانی با بیان این که توزیع کتب درسی پایه اول متوسطه از طریق ۲۰۰ عامل توزیع در شیراز انجام خواهد شد ادامه داد : کتاب‌های مقطع هفتم پسرانه ۱۳ جلد به قیمت ۴۴ هزار ۲۵۰ تومان و مقطع هفتم دخترانه ۱۴ جلد ۴۵ هزار تومان، مقطع هشتم پسرانه ۱۴ جلد ۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان و مقطع هشتم دخترانه ۱۳ جلد ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان و مقطع نهم ۱۳ جلد ۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان است.
وی گفت: بهای اعلامی بدون احتساب هزینه‌های جانبی همچون نایلون و منگنه کتاب است و تنها خرید کتاب را شامل می‌شود.
نایب رییس اتحاد یه فروشندگان لوازم تحریر و کتابفروشان شیراز با بیان این که قیمت کتب درسی نسبت به پارسال تنها رشد ۸ درصد‌ی دارد، ادامه داد : اگر دولت یارانه کتب درسی را تامین نمی‌کرد قیمت‌ها حداقل دو برابر می‌شد .
زعفرانی با تاکید بر این که واحد‌های صنفی لوازم درسی حق فروش اجباری خدمات و کالا را در زمان خرید کتاب توسط شهروندان ندارند، ادامه داد : فروش اجباری لوازم التحریر و یا الزام خریداران به جلد گرفتن و یا منگنه کردن کتب ممنوع است و در صورت مشاهده با این تخلف برخورد خواهد شد.
وی با این توصیه به شهروندان که از مراکز صنفی زیر نظر اتحادیه لوازم تحریر مصرفی خود را خریداری کنند، گفت: در چنین حالتی شهروندان مطمئن باشند که اجناس با کیفیت و با قیمت واقعی خریداری خواهند کرد و چنانچه اقلام بدون کیفیت به افراد فروخته شود قابل پیگرد برای اعاده حق مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار