۱۰ مورد آتش سوزی در مراتع فیروزکوه مهار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه از مهار ۱۰ مورد آتش سوزی که امسال و همزمان با گرم شدن هوا تاکنون در مراتع این شهرستان به وقوع پیوسته است خبرداد.
کد خبر: ۷۷۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 13 August 2019

به گزارش تابناک تهران، جمشید جویباری ظهر سه شنبه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران حاضر در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه افزود: برای مقابله با حریق های ایجاد شده و جلوگیری از گسترش آتش، به محض اطلاع از وقوع هر مورد آتش سوزی، در اولین زمان ممکن عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی فیروزکوه به محل حادثه اعزام و با کمک و همکاری نیروهای مردمی و دیگر دستگاه های اجرایی و امدادی به اطفاء و مهار آتش پرداختند.

وی با بیان اینکه وسعت مراتع شهرستان فیروزکوه حدود ۲۳۰ هزار هکتار است، بر حفظ و مراقبت از این سرمایه های ملی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: پوشش مراتع از ارزش های زیست محیطی و اقتصادی فراوانی برخوردار بوده و متعلق به همه نسل ها می باشد که بر همین اساس حفاظت و مراقبت از این ثروت های خدادادی وظیفه ای همگانی به شمار می آید.

جویباری از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد: به هنگام حضور در عرصه های طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی، از روشن کردن آتش، رهاکردن ته سیگار و بطری های شیشه ای جداً خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب و آتش سوزی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار