واحد بسته بندی تخم مرغ در پایتخت پلمب شد

رییس اداره دامپزشکی شهر تهران گفت:‌واحد بسته بندی تخم مرغ متخلف با داشتن نواقص بهداشتی و ساختاری متعدد و عمده، پس از انجام چندین بازدید و تفهیم تخلفات به متصدیان آن و اخذ حکم قضایی پلمپ شد.
کد خبر: ۷۶۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 05 August 2019

به گزارش تابناک تهران از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهر تهران  مجید محمدیان عمده تخلفات این واحد بسته بندی را تامین تخم مرغ از مبدا نامعلوم، حمل ونقل نامناسب و بدون گواهی قرنطینه ای، نگهداری و بسته بندی در شرایط کاملا غیر بهداشتی، استفاده از رنگ های غیر مجاز در جت پرینت تخم مرغ، عدم تامین دمای مناسب جهت سالن های بسته بندی و نداشتن سردخانه فعال و مناسب جهت نگهداری محصولات اعلام کرد.

وی تصریح کرد: فرآورده‌های خام دامی و از جمله تخم مرغ می توانند علاوه بر انتقال بیماری ها از فارم تولید، در اثر آلودگی‌های ثانویه و محیطی ناشی از عدم نگهداری صحیح و شرایط نگهداری نامطلوب آلوده و باعث  بیماری های خطرناکی در انسان شود.

محمدیان با بیان اینکه این واحد متخلف تا رفع کلیه نواقص ساختاری و بهداشتی پلمب خواهد بود، سلامت جامعه را قابل معامله با هیچ چیز ندانست و افزود:‌ دامپزشکی در تامین سلامت فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره خود را مسئول می داند و در این مسیر هرگونه عامل خطر را شناسایی و اقدام به حذف آن خواهد کرد.

وی همچنین به شهروندان نسبت به تامین انواع فرآورده های خام دامی و از جمله تخم مرغ، از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی هشدار داد و اعلام کرد که قبل از خرید نسبت به رویت آرم و نشان دامپزشکی و کدبهداشتی دامپزشکی محصولات اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار