نخبگان فارس می پرند

آوازه نخبگان استان فارسی را در دیگر استان‌ها یا دیگر کشورها می‌شنویم و این استان به رغم داشتن ظرفیت‌ها، از به کارگیری نخبگانی که به دست متخصصان همین استان پرورش یافته‌اند و اکنون به مرحله ثمره دادن رسیده‌اند، بی‌بهره است و فارس همچنان در بسیاری از حوزه‌ها متوسل به دیگر استان‌هاست.
کد خبر: ۷۶۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 04 August 2019

به گزارش تابناک فارس: رئيس بنياد نخبگان استان فارس گفت: 174 تن از مخترعان اين استان از سال 90 تاكنون تحت حمايت بنياد ملي نخبگان قرار گرفته اند.

وي بيان كرد: جشنواره اختراعات خليج فارس از سال 90 توسط بنياد نخبگان استان فارس با هدف حمايت از مخترعان و مبتكران كشور طراحي و به بنياد ملي نخبگان پيشنهاد شد و هم اينك به صورت ملي و در قالب هشت منطقه در حال برگزاري است. 

این در حالی است که تولید اصلاح کننده قیر به صورت رشته‌ای گفت:برای تجاری‌سازی اختراعم به تمام دستگاه‌های اجرایی استان مراجعه کردم اما موانعی در ادارات وجود داشت که دلسردم کرد اما همین امر در خراسان شمالی ظرف یک‌ماه طی شد و امروز نیز این طرح در آنجا اجرایی شده است.

مخترع قلم بارکدخوان اتصالات پلی اتیلن  افزود: اختراع من به ثبت رسیده و در حال فروش آن به استان‌های مختلف و حتی شرکت گاز استان فارس بودم اما با فشارهای برخی مسئولان وقت شرکت گاز برای فعالیت نکردن در این حوزه مواجه بودم که باعث شد بنده دولت جدا شوم و برای کسب حمایت به بوشهر مهاجرت کنم.

حال آنکه در استان های دیگر استاندار و دادستان خودشان به بانک مراجعه و از طرف شرکت دانش بنیان و مخترع دادخواهی می کنند اما چنین رویه در استان فارس که صاحب بزرگترین شرکت‌های صنعتی است و خاستگاه بسیاری از صنایع بوده، وجود ندارد!

توصیه می کنیم مسئولین دغدغه مند فارس سری به استان‌هایی مثل اصفهان و سمنان بزنند تا یاد بگیرند چگونه از نخبگان و مخترعان حمایت کنند...

و بدانید که مخترع سرمایه گذار نیست و وقتی حمایت نمی شود تا بتواند مواد اولیه بخرد به جایی می‌رود که او را تحویل بگیرند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار