مهدکودک مکانی برای تمرین استقلال کودک

معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام حضور کودکان در مهدهای کودک را در پرورش روحیه استقلال آنها مهم دانست.
کد خبر: ۷۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸ 14 August 2015
زهرا همتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در فرهنگ کنونی حاکم بر کشور و به تبع ایلام وابستگی بین بچه ها و والدین زیاد بوده و این مسأله نه تنها برای سلامت روانی آنها بلکه برای دوره بزرگسالی نیز مضر است.
وی ادامه داد:حضور کودکان در مهدهای کودک موجب شده هم وابستگی شان به والدین کاهش یافته و هم تمرین و فرصت طلایی برای استقلال آنها باشد.
وی اضافه کرد:با توجه به اینکه کودکان امروزی فرصت بازی های گروهی را کمتر داشته مهد کودک با فراهم کردن بستر لازم برای بازی های جمعی این فرصت را برای آنها ایجاد می کند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام تقویت فرهنگ اجتماعی شدن کودکان را از دیگر مزایای حضور آنها در مهدها عنوان کرد و گفت:در دنیای امروز که ارتباطات ضروری بوده حضور کودکان در مهدها موجب شده با هم سن و سالان خود کنار آمده و به تقویت ارتباط آنها در آینده نیز کمک شود.
وی رعایت حقوق دیگران،تقویت بروز احساسات و رعایت قوانین زندگی اجتماعی را از دیگر مزایای مهدهای کودک برشمرد و افزود:اکنون از مجموع 50 هزار کودک 3 تا 6 سال ایلامی متأسفانه تنها 10 هزار کودک در مهدها نگهداری شده که باید با فرهنگ سازی زمینه حضور آنها در این مراکز فراهم شود.
وی تعداد مهدهای کودک استان را بیش از 300 عدد اعلام و اجرای طرح یک وعده غذای گرم و تأمین شهریه کودکان نیازمند را از عمده ترین طرح های حمایتی بهزیستی از مهدهای کودک برشمرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار